Hoi Allemaal,
Vanaf Zaterdag zit ik 2 weken in porlezza.
Hebben jullie misschien leuke ideeen voor tochten op de racefiets.
Wellicht ook gps bestanden (edge 500).
Ik ga in ieder geval de madonna del gishano doen.
Hoop snel wat opties te horen.
mzzl
hans
Tochten vanuit Porlezza
Tsja, pak een Michelinkaart en rijden maar!
Voor de Alpen heb je geen GPS-bestanden nodig denk ik.
Voor de hand liggende routes:
1. Madonna di Ghisallo (want zo schrijf je dat) zoals je zelf al noemde, maar dan wel vanaf het noorden (Bellagio), Asso, Lecco, Varenna en weer terug. Uitrustn op de pontjes
2. Obligaat natuurlijk vanuit P. naar het noorden: Carvargna, een mooi rondje voor de ochtend of avond
3. Langs de zuidover van het meer van Lugano naar de Cima Costone lijkt me ook wel aardig en terug over Castiglione (de weg aan de oostkant van het meer van Coma daar is niet zo fraai
4. Via Lanso naar Bissone en over Lugano terug; ik begreep dat aan de NZ van het meer nieuwe autowegen/tunnels zijn, zodat de weg wat rustiger is geworden
We horen het wel natuurlijk!
Voor de Alpen heb je geen GPS-bestanden nodig denk ik.
Voor de hand liggende routes:
1. Madonna di Ghisallo (want zo schrijf je dat) zoals je zelf al noemde, maar dan wel vanaf het noorden (Bellagio), Asso, Lecco, Varenna en weer terug. Uitrustn op de pontjes
2. Obligaat natuurlijk vanuit P. naar het noorden: Carvargna, een mooi rondje voor de ochtend of avond
3. Langs de zuidover van het meer van Lugano naar de Cima Costone lijkt me ook wel aardig en terug over Castiglione (de weg aan de oostkant van het meer van Coma daar is niet zo fraai
4. Via Lanso naar Bissone en over Lugano terug; ik begreep dat aan de NZ van het meer nieuwe autowegen/tunnels zijn, zodat de weg wat rustiger is geworden
We horen het wel natuurlijk!
Of je rijdt naar Menaggio, pakt daar de pont naar de overkant naar Varenna. Daar zitten ook diverse prachtige klimmen. Langs de oostkust liggen Varenna, Bellano en Dervio, bij die dorpjes kun je de heuvels in, bijv. naar de Rifugio dei Roccoli Lorla, de Legnoncino en meer va dat spul.
De oostkant is ook wat rustiger dan de westkant, en met name Varenna en Bellano zijn ook leuke stadjes.
Als je de Madonna gaat doen, pak dan ook de Sormano. Met name de afdaling is erg mooi met mooie vergezichten op het meer.
De oostkant is ook wat rustiger dan de westkant, en met name Varenna en Bellano zijn ook leuke stadjes.
Als je de Madonna gaat doen, pak dan ook de Sormano. Met name de afdaling is erg mooi met mooie vergezichten op het meer.