Bracketdraad BSA dolgedraaid
Mijn bracketdraad van mijn crossfiets is dolgedraaid. De plaatselijke fm heeft hem opgetapt maar de draad is nu nog slechter geworden. Een Italiaanse tap er door heen halen raadde hij af. Mogelijk had hij die niet eens. Nu weet ik dat ik er bracketassen in de handel zijn die je in de bracket steekt en dan de as aan een kant vast kan zetten .Threadless bracket. M.a.w. er zit draad op de as aan een kant en met een platte sleutel o.i.d. kan je de bracketas vastzetten. Heeft iemand een idee waar je zo,n as in Nederland kan krijgen (kopen). Of moet ik aan lijmen denken. Crossfiets is voor de rest in prima staat en echt zonde om hem hiervoor weg te doen.
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat hij bij een soortgelijk geval italiaanse draad had laten tappen, en dat dat werkte. Als weggooien de enige andere optie is, mss toch het proberen waard!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- urdvurk1.1
- Forum-lid
Loctite?
-
remmiedepemmie
- Forum-lid
Ik zou gewoon een Chineesje bestellen.
-
hendrikjan
- Forum-lid
Van wat voor materiaal is het frame? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat ze bij stalen frames de draad kunnen vullen met messing (oid) om er vervolgens een nieuwe in te tappen...
of een threadless gebruiken:
http://www.sjscycles.co.uk/prestine-thr ... prod16505/
http://www.sjscycles.co.uk/prestine-thr ... prod16505/
Ik rij nu al enkele maanden met deze crossfiets waarvan de bracketdraad flink beschadigd is (dol gedraaid aan de rechter kant). Ik heb de rechter cup vast gelijmt met de groene loctite. Heb er al aardig wat kilometers mee gereden en crossritten mee gereden. Zit nog steeds zo vast als een huis. Het zal wel een probleem worden als ik de as moet vervangen. Dan zal het wel warm stoken worden. M.a.w. gooi je frame nog niet weg en probeer eerst het bovenstaande uit.
En anders herstellen met een insert