Hóóóge velgen voor 90kg+
-
magnus9301
- Forum-lid
Ook ik ben toe aan een nieuw setje wielen. Er is al veel over wielsets voor 90kg+ geschreven maar ik kom steeds lage en middelhoge velgen tegen. Zijn er hoge velgen op de markt die voor mij geschikt zijn?
Magnus9301
ik (91 kilo) ben wel blij met mijn cosmic carbon SL's (52mm)
onder volle aanzet krijg ik ze wel tegen de blokken aan, maar het voelt tijdens normale ritjes solide aan.
onder volle aanzet krijg ik ze wel tegen de blokken aan, maar het voelt tijdens normale ritjes solide aan.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
frenkie schreef:ik (91 kilo) ben wel blij met mijn cosmic carbon SL's (52mm)
Ik heb hetzelfde, fijne wielen verder
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
de SLR heeft het bij mij nog geen jaar overleefd terwijl ik er behoorlijk zuinig op was.
Hele winter op zolder gestaan dus effectief maar iets van 4000 km mee gereden.
Over de gehele velg doorgescheurd langs alle spaken.
Ben nog in afwachting van wat MAVIC hiervan zegt.
Ik ben meestal tussen de 90 en 95 kilo.
Hele winter op zolder gestaan dus effectief maar iets van 4000 km mee gereden.
Over de gehele velg doorgescheurd langs alle spaken.
Ben nog in afwachting van wat MAVIC hiervan zegt.
Ik ben meestal tussen de 90 en 95 kilo.
-
magnus9301
- Forum-lid
Heb nu een setje oudere zilverkleurige 16-spaaks shamals. Prachtige velgen maar wanneer ik op de pedalen ga staan raak ik hiermee ook de remblokken, dat bevalt me niet. Cosmic carbon SL gaat voor mij dan al afvallen denk ik. Zijn hoge velgen alleen nog in carbon?
Magnus9301
Cosmic carbon SL is in de basis een alu velg, alleen het aero profiel is carbon
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
De meeste hoge wielen met alu remrand zijn geschikt, will je full carbon zul je naar tubes moeten.
Ik heb nu zo'n 2000 km op mijn Reynolds DV46c gereden. Bevallen prima, maar soms komen bij het aanzetten wel eens de remblokjes een beetje tegen de velg. Verder probleemloze wielen en ze zien er schitterend uit! Voor full carbon hoe je dus niet naar tubes, behalve als je veel in het hooggebergte rijd natuurlijk...