Standplaats Prato allo Stelvio
- jorisbressers
- Forum-lid
Goedemiddag,
deze zomer verblijven we een aantal dagen op de camping in Prato aan de voet van de Stelvio. Natuurlijk gaat de racefiets mee. Ik heb al wat zitten zoeken naar mooie routes in de buurt en kwam daarbij op onderstaande rondjes:
1. Vanuit Prato de Stelvio op en terug naar Prato via de Umbrailpas
2. Vanuit Bormio een rondje over eerst de Mortirolo en dan de Gavia
Wat zijn nog meer mooie rondjes / beklimmingen in de buurt?
deze zomer verblijven we een aantal dagen op de camping in Prato aan de voet van de Stelvio. Natuurlijk gaat de racefiets mee. Ik heb al wat zitten zoeken naar mooie routes in de buurt en kwam daarbij op onderstaande rondjes:
1. Vanuit Prato de Stelvio op en terug naar Prato via de Umbrailpas
2. Vanuit Bormio een rondje over eerst de Mortirolo en dan de Gavia
Wat zijn nog meer mooie rondjes / beklimmingen in de buurt?
Scott Addict 15 / Ultegra Di2

De Umbrailpas is ook zeker de moeite waard om te beklimmen.
Ik weet niet hoe het nu is maar was een paar jaar terug een leuke camping.
Van Coldrano het Marteldal in. Loopt wel dood maar erg mooi! Zitten een paar haarspeldbochten in die gelijk in elkaar overgaan. Bij het meer boven kan het fris zijn!
In diezelfde categorie van Naturno naar Madonna di Senales en door naar het meer en het hoger gelegen Maso Corte. 1500 hoogtemeters en heerlijke omgeving. Boven kaiserschmarren
In het kader van de doodlopers (veel rondjes zijn daar niet mogelijk) is ook Merano 2000 een erg fraaie klim.
Van Coldrano het Marteldal in. Loopt wel dood maar erg mooi! Zitten een paar haarspeldbochten in die gelijk in elkaar overgaan. Bij het meer boven kan het fris zijn!
In diezelfde categorie van Naturno naar Madonna di Senales en door naar het meer en het hoger gelegen Maso Corte. 1500 hoogtemeters en heerlijke omgeving. Boven kaiserschmarren
In het kader van de doodlopers (veel rondjes zijn daar niet mogelijk) is ook Merano 2000 een erg fraaie klim.
- jorisbressers
- Forum-lid
@havana: dank voor de tip! Hoe is het afdalen van de Umbrailpas? ik las wat over losse steentjes, weet jij daar iets van?

- jorisbressers
- Forum-lid
@Gastheerg: Kaiserschmarren, dat klinkt (en smaakt) goed! Dank voor de reactie.

Is nog slechts 300 meter en kun je prima overheen, zowel klimmen als dalen.jorisbressers schreef:@havana: dank voor de tip! Hoe is het afdalen van de Umbrailpas? ik las wat over losse steentjes, weet jij daar iets van?
Niet echt een grote uitdaging, maar wel mooi is de Reschenpas. De Ofenpas is al wat uitdagender en als je er toch bent wel de moeite waard. Verder kan je, op weg naar de Stelvio, ook de afsplitsing nemen naar Sulden (een doodlopend dal, maar met prachtig panorama op het Ortlermassief). En in de Giro had je dit jaar ook het Martelltal: zag er ook niet verkeerd uit!
Je weet toch dat je, om aan de Gavia en Mortirolo te raken, eerst ook de Selvio over moet? (tweemaal dus zelfs: lijkt me best heftig!)
Je weet toch dat je, om aan de Gavia en Mortirolo te raken, eerst ook de Selvio over moet? (tweemaal dus zelfs: lijkt me best heftig!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- jorisbressers
- Forum-lid
@Dario: dat is bekend, maar het wordt eerst een autoritje naar Bormio. Anders wordt het inderdaad wel heftig, het blijft toch vakantie 

1. Bormio- Tiolo – Mortirolo – Monno – Ponte di Legno – Tonale – Ponte Di Legno – Gavia – Bormio .
2. Semogo – Le Motte – Santa Lucia – Piazza – Cepina – Santa Maria Maddalena – Le Prese – Sondalo – Grosio – Grosotto – Mazzo di Valtellina – Lovero – Tirano – Campocologno – Brusio – Poschiavo – Pedemonte – Bernina – Forcola – Livigno – Foscagno – Trepalle – Arnogo – Semogo.
Dirk
2. Semogo – Le Motte – Santa Lucia – Piazza – Cepina – Santa Maria Maddalena – Le Prese – Sondalo – Grosio – Grosotto – Mazzo di Valtellina – Lovero – Tirano – Campocologno – Brusio – Poschiavo – Pedemonte – Bernina – Forcola – Livigno – Foscagno – Trepalle – Arnogo – Semogo.
Dirk
+1 bij Gastheerg, die twee zijdalen (Martello en Cenales) zijn idd prachtige ritjes en veeeeel rustiger dan de Stelvio. Vanuit Merano kun je ook nog naar de Jaufenpas en het Timmelsjoch rijden, eventueel treintje heen en/of terug naar Merano. Het hele Vinschgau-dal van Prad tot Merano en door naar Bolzano-Trento heeft perfecte fietsinfrastructuur, bijna volledig vrijliggend fietspad en de trein ingericht op het meenemen van fietsen.
In een uurtje rij je met de auto naar Prutz in Oostenrijk. Hier begint de Kaunertaler Gletscherstrasse. Staat in de top 5 van mijn to do list. In 38 km stijg je van 867 meter naar 2750 meter, vrijwel even hoog als de Stelvio. Volgens kenners buitengewoon fraai en meer dan de moeite waard.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
- jorisbressers
- Forum-lid
Allen dank voor de suggesties! Dat gaat goed komen.