Voor al je afspraakjes

Lazise Gardameer 31juli t/m 14aug

robiris
Forum-lid

robiris 12 mei 2011 06:16

Hallo daar,

Zijn er mensen die rond deze tijd daar zijn en eens een rondje willen fietsen. Haal de routes v GPSies maar mss zijn er sommige van jullie die de weg daar al goed kennen.
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

colnagier
Forum-lid

colnagier 13 mei 2011 13:03

Ik ben vanaf 8 augustus aan het Gardameer vlakbij de plaats Lazise.

Elk jaar fiets ik daar vanaf Torri del Benaco de Monte Baldo op tot aan Prada. Prachtige klim van 19 km. Maximaal 10% stijging en ik denk gemiddeld 6 a 7%.

Deze klim moet je vooral doen op een zondagochtend. Dan fiets je tussen de gesoigneerde Italiaantjes op hun prachtige fietsen en kleurrijke tenues. (Er wordt trouwens steevast gegroet als ze je tegemoetkomen of ze jou tijdens de klim passeren.)
When the going gets rough, the tough get going.

See what ? C40 !

robiris
Forum-lid

robiris 13 mei 2011 14:16

Ok ga ik effe kijken om die in mn gps te zetten.

robiris
Forum-lid

robiris 21 jul 2011 18:39

Verder niemand daar in die weken?? Lijkt me sterk, of willen jullie allemaal gewoon liever alleen fietsen? Is ook goed, maar bang hoeven jullie niet te zijn voor me, ik ben geen rasklimmer maar vind het wel leuk om in de bergen te fietsen. Verder ben ik van plan om mss een dag naar de Stelvio te gaan om daar met een collega omhoog te fietsen. Dus..........................

ron kinkel
Forum-lid

Gebruikersavatar ron kinkel 27 jul 2011 00:01

Wij zijn er dan ook komen 8aug aan in perschiera del garda.
Heb alleen geen mogenlijkheid om me fiets mee te nemen wellicht kan ik er daar een huren.
Ben jij bekent daar ?
Als je bij mij uit de buurt komt kan ik mischien mijn fiets bij jou in de caravan zetten ?

Groetjes ron de lauw

b747
Forum-lid

b747 03 aug 2011 14:03

ron kinkel schreef:Wij
Heb alleen geen mogenlijkheid om me fiets mee te nemen wellicht kan ik er daar een huren.
Ik heb vakantie gevierd in Torri del Belnaco en een fiets gehuurd bij Los Locos Bikeshop in Lasize (http://www.loslocosbikeshop.com" onclick="window.open(this.href);return false;). Hele aardige servicegerichte mannen. Ik heb in twee weken veel gefietst: twee keer tot en door Prada, naar Verona, apart naar Riva en heb ik de Giro de Lago di Garda gedaan (goed te doen: 150 km, wel een achterlichtje meenemen in de tunnels).

Er wordt heel veel gefietst van jong tot oud van Zweden tot en met Fransen en natuurlijk Italianen: kortom prachtige ambiance.

Heel veel plezier gewenst.

Groeten,

Ben

Kempy
Forum-lid

Kempy 23 mei 2016 13:43

Hallo,
Ik fiets al ruim 20 jaar vanuit Torri del Benaco naar Prada tot aan de ski liften.
Erg fijn traject om te fietsen,maar in het laatste gedeelte zit een vrij kort steil stuk,plm.15/18 %. De rest van de klim is goed te doen.
Bij de ski liften kun je kiezen voor een afdaling van 30% (op borden vermeld) voor mtb,ers.
Je komt dan uit in Marniga aan het Gardameer. Deze afdaling ooit met de racefiets gedaan,waardoor het continue remmen mijn tube van het voorwiel liep(kitlint gesmolten).
Vanuit Costermano is deze klim lastiger, auto,s
passeren je hier rakelings met hoge snelheid.
Door het weinige verkeer hier ontbreekt de sociale controle en laten wegpiraten zien waartoe ze in staat zijn.
Oppassen dus op dit traject.

Plaats reactie