Racebanden voor afdalingen van circa 60 km/u
Niet wéér....
-
ericpeters
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Alle moderne racebanden

- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17287
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Jawel.havana schreef:Niet wéér....
- Continental Grand Prix 4000 S II
- Michelin Pro Race 4
- Vredestein Fortezza Senso
- Schwalbe One
- Vittoria Open Corsa Evo CX III
- Veloflex Corsa Race
- .........
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Veilig afdalen zit vooral in het vermogen om van je remmen af te blijven. Zelfs de beste band kan je laten knallen met minder dan 60 per uur.
-
Daniel1989
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Ik ben afgelopen maand op vakantie geweest in oostenrijk.
Ik heb daar veel gefietst .
Dus ook veel afdalingen gedaan .
Met snelheden oplopend tot de 81,5 km/Pu
Op de ene wielset schwalbe lugano banden.
En op de andere set schwalbe one banden.
Met de lugano banden ging het goed.
Maar met de one beter.
Waarom ? Omdat je met de one banden later kan remmen ik voelde dat ik er meer grip mee had.
Je bent dus sneller beneden.
Maar als je lekker voor je plezier gaat fietsen dan zou ik toch de lugano nemen daar ging het prima mee.
Ik moet zeggen dat ik qua snelheid het randje op zocht vaak zo laat mogelijk ren en niet bang ben om driftend de bocht in te gaan .
Je kan dus best met de goed kopere goede raceband zoals de lugano een prima afdaling aan.
Veel plezier met fietsen.
Ik heb daar veel gefietst .
Dus ook veel afdalingen gedaan .
Met snelheden oplopend tot de 81,5 km/Pu
Op de ene wielset schwalbe lugano banden.
En op de andere set schwalbe one banden.
Met de lugano banden ging het goed.
Maar met de one beter.
Waarom ? Omdat je met de one banden later kan remmen ik voelde dat ik er meer grip mee had.
Je bent dus sneller beneden.
Maar als je lekker voor je plezier gaat fietsen dan zou ik toch de lugano nemen daar ging het prima mee.
Ik moet zeggen dat ik qua snelheid het randje op zocht vaak zo laat mogelijk ren en niet bang ben om driftend de bocht in te gaan .
Je kan dus best met de goed kopere goede raceband zoals de lugano een prima afdaling aan.
Veel plezier met fietsen.
My thoughts exactly. Als je de hele tijd in je remmen hangt om je snelheid om 60 te houden worden je velgen loeiheet.Gastheerg schreef:Veilig afdalen zit vooral in het vermogen om van je remmen af te blijven.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14999
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Veilig afdalen doe je vooral zelf
Daarnaast, geen binnenbanden, maar tubeless. Dan zijn de grootste risico, s weg.
schijfremmen ben je er weer een aantal kwijt.
Pak vooral een redelijk nieuwe buba en biba en check bv voor de afdaling bv op steentjes.
Normale banden spanning iig minder dan 8 bar liefst 7 of minder.
Daarnaast, geen binnenbanden, maar tubeless. Dan zijn de grootste risico, s weg.
schijfremmen ben je er weer een aantal kwijt.
Pak vooral een redelijk nieuwe buba en biba en check bv voor de afdaling bv op steentjes.
Normale banden spanning iig minder dan 8 bar liefst 7 of minder.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
+1! Bovendien win je dan ook nog aan comfort...wasbeer2006 schreef:...Daarnaast, geen binnenbanden, maar tubeless...
60 x Ventoux