Gisteren mijn vrouw gestuurd voor een buitenband continental grandprix 4000 S. Die waren uitverkocht en toen hebben ze haar een Specialized espoir elite meegegeven met de mededeling dat die ook erg goed zijn. Ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op de conti omdat ik die gewend ben en bewezen kwaliteit hebben. Maar de esport elite was wel erg gunstig geprijsd met 26.90€.
Nu mijn vraag. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze band ? Hoe is die bevallen. lekbestedngheid, rolweerstand en grip ?
( heb de zoekfunctie gebruikt maar geen resultaten gevonden )
buitenband specialized esport elite
Prima band. Heb er aardig wat versleten. Rijd er eigenlijk niet lek mee. Misschien 1 of 2x. Moet zeggen dat ik met andere banden ook niet veel lek rijd. Dus misschien heb ik gewoon geluk.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik heb er op gereden (25 mm) en rij nu op conti 4000s 23 mm.
Met de specialized band na iets meer dan 3000 km mijn eerste lekke band. En wat bleek, buitenband al bijna helemaal doorgesleten (achter uiteraard).
Conti's zien er na 3000 km veel beter uit en daar ben ook nog eens wat ruiger mee om gegaan (Ardennen, slechte wegen).
Rolweerstand: Vrij snel, zal zo 1000 km geweest zijn, was het loopvlak behoorlijk afgeplat, ook bij 8 bar. Conti's druk ik op 8 bar en die staan mooi rond.
Met de specialized band na iets meer dan 3000 km mijn eerste lekke band. En wat bleek, buitenband al bijna helemaal doorgesleten (achter uiteraard).
Conti's zien er na 3000 km veel beter uit en daar ben ook nog eens wat ruiger mee om gegaan (Ardennen, slechte wegen).
Rolweerstand: Vrij snel, zal zo 1000 km geweest zijn, was het loopvlak behoorlijk afgeplat, ook bij 8 bar. Conti's druk ik op 8 bar en die staan mooi rond.
older Budweiser
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
Ik heb dezelfde ervaring als Kilowatt...
Je rijdt niet snel lek, maar ze platten wat snel af.
Je rijdt niet snel lek, maar ze platten wat snel af.