Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500 snelheid

tomrey
Forum-lid

tomrey 26 mei 2014 17:25

Hallo,

Ik bezit de bundel met rode Garmin Edge 500. Als ik aan het trainen ben, noteert hij steevast alles naar behoren. Echter, tijdens wedstrijden die ik koers, heb ik momenten dat de snelheid veel lager is dan dat er wordt gereden, en nu ook vaak dat er helemaal niets gemeten wordt, terwijl de tijd wel doorloopt.
Enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden? Gisteren daardoor ook een behoorlijk stuk van de route niet opgenomen, terwijl ik elke keer het magneetje in het wiel goed terug stop, terwijl eigenlijk de GPS zijn werk zou moeten doen?

Enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?
I am Specialized, inovate or die!

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 26 mei 2014 18:03

als je een sensor hebt wordt altijd de sensor voor de snelheid gebruikt. Valt deze uit, bv doordat het magneetje is verschoven dan duurt het enige tijd voordat hij op sateliet afstand omschakeld en je weer snelheid ziet. Als de snelheid soms lager is, staat waarschijnlijk je magneetje niet goed genoeg en bij aanzetten vervormt het wiel een beetje waardoor er net geen puls komt omdat het magneetje dan net te ver weg staat.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

tomrey
Forum-lid

tomrey 26 mei 2014 18:18

Zou kunnen zijn dat het magneetje verschuift omdat of niet goed genoeg vast zit of er een slag in het wiel zit? Er zit een redelijke tik in, maar nog wel berijdbaar. Echter kan het zijn dat ie dan inderdaad te ver af staat, bij hoge snelheden.

Eens even kijken bij de volgende koers of het probleem zich nog voordoet, anders een mooi garantie gevalletje.
Thanks voor de snelle reactie!
I am Specialized, inovate or die!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 26 mei 2014 20:12

Garmin 800 zelfde probleem slecht werkende GPS ik heb een master reset gedaan en deze week kijken hoe het gaat ik rijdt wel nu met een mini spaakmagneet.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

urdvurk1.1
Forum-lid

Gebruikersavatar urdvurk1.1 27 mei 2014 12:54

Sterker magneetje proberen misschien? Hoe ver zit het magneetje van de sensor af?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 mei 2014 12:59

Magneetjes die Garmin levert belanden bij mij direct in de kliko. Zijn dermate zwak dat de registratie matig is en na verloop van tijd hebben zo zoveel kracht verloren dat ze het helemaal niet meer doen. Ik gebruik Ciclosport magneetjes, kosten een paar euro's in Duitsland. Tip: bestel er meteen een aantal, altijd handig om op reserve te hebben.

urdvurk1.1
Forum-lid

Gebruikersavatar urdvurk1.1 27 mei 2014 13:17

Ik gebruik zelf deze voor de snelheid en deze voor de cadans. Snelheidsmagneet met een stukje tape tegen de spaak, cadansmagneet gewoon tegen de as van het pedaal.

Plaats reactie