centaur vooraan
Hallo,
ik heb volledige campa centaur op mn fiets staan. Als ik op mn linker shifter (vooraan schakelen dus) 1 maal met mn duim op het knopje duw om mn derailleur 1 standje meer naar binnen te laten gaan, gaat mijn derailleur meteen zo ver naar binnen als hij kan, hij schakelt dus helemaal af in plaats van 1 keer. Weet iemand of dit normaal is en of ik er iets aan kan doen?
Alvast bedankt
ik heb volledige campa centaur op mn fiets staan. Als ik op mn linker shifter (vooraan schakelen dus) 1 maal met mn duim op het knopje duw om mn derailleur 1 standje meer naar binnen te laten gaan, gaat mijn derailleur meteen zo ver naar binnen als hij kan, hij schakelt dus helemaal af in plaats van 1 keer. Weet iemand of dit normaal is en of ik er iets aan kan doen?
Alvast bedankt
Dan is het toch prima dat de derailleur helemaal afschakelt (namelijk naar je binnenblad)? Of bedoel je dat 'ie zo ver gaat dat de ketting er af loopt?jef_g schreef:Het is een dubbel geen triple
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Nee hij loopt er niet af maar soms schakel ik van achter een tandje lichter en schuurt die tegen de cage van de voorderailleur. Dan zou ik die voorderailleur 1 standje naar binnen willen schakelen en niet metreen op het kleine blad (ik zorg er wel voor dat ik mn ketting niet te schuin leg natuurlijk)
bedankt voor de hulp
bedankt voor de hulp
Toevallig shifter uit 2007-2008? Dit is de 'escape' versie, en die is geïndexeerd (net zoals alle shimano shifters). Doet dus precies wat 'ie moet doen.
Afstellen kan helpen.
Afstellen kan helpen.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
TS wil trimmen denk ik, wat meestal ook kan bij campa voorderailleurs, maar kan dat nu niet. Ze hebben echter een tijdje shifters gemaakt zonder die mogelijkheid, vermoedelijk heeft TS er daar een van.jeroenkuiper schreef:trimmen van de voorderailleur bedoel je.