Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eindelijk..... op zoek naar een nieuwe racefiets

Luc Krabben
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2011 19:37

Luc Krabben 21 apr 2014 22:56

Eindelijk is de kogel door de kerk. Ik ga een nieuwe racefiets kopen. Heb zeker een jaar getwijfeld, rond gekeken en steeds maar uitgesteld omdat ik gewoon niet wist wat ik zou willen.

Heeft Iemand een advies voor een prachtige racefiets waar ik een aantal jaren lekker op kan fietsen? Merk, dealer, model, wielen, groepen, etc... etc...
Tips waar ik sowieso op moeten letten of niet op moet bezuinigen zijn ook van harte welkom.

Mijn budget is ongeveer 2000 euro.

Ik heb rijd nu op een triple met Ultegra. Ultegra wil ik graag houden. Fiets vooral in Nederland (op dit moment ongeveer 800km per maand) maar fiets ook op vakantie in de bergen (Mont Ventoux, Alpe Huez etc). Dit jaar ga ik o.a. de Marmotte fietsen. Twijfel ook zeer sterk over opnieuw een triple of toch een compact met een extra cassette/bergverzet wanneer ik de bergen in ga.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7925
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 21 apr 2014 23:08

dus alle fietsen tot €2000 met Ultegra..... veel succes met zoeken!
(met zo een vraag, krijg je het verdiende antwoord.) :?

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 21 apr 2014 23:33

Altijd leuk, een nieuwe fiets uitzoeken. :) Belangrijk is, naast het feit dat het mooi moet zijn, dat het goed past. Wil je diep zitten of iets meer ontspannen. En wil je carbon of aluminium frame / velgen. Op die manier is het wat makkelijker adviseren, denk ik.

Speedline
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 mei 2013 14:55

Speedline 22 apr 2014 06:54

[quote="Luc Krabben"]Eindelijk is de kogel door de kerk. Ik ga een nieuwe racefiets kopen. Heb zeker een jaar getwijfeld, rond gekeken en steeds maar uitgesteld omdat ik gewoon niet wist wat ik zou willen.

Hieruit concludeer ik dat je al weet wat je wilt, je hebt immers rondgekeken en getwijfeld......

spokes
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 feb 2013 11:28

spokes 22 apr 2014 08:16

Ik zou in ieder geval een rode nemen, rood wordt het nieuwe zwart....

flins
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 12 apr 2013 01:02

flins 22 apr 2014 20:05

Én een rode is de snelste!

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1541
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 23 apr 2014 19:05

flins schreef:Én een rode is de snelste!
Maar zwart/rood/wit rijdt iedereen op :mrgreen: :?:
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 23 apr 2014 22:08

MarcFaFo schreef:
flins schreef:Én een rode is de snelste!
Maar zwart/rood/wit rijdt iedereen op :mrgreen: :?:
Met de juiste wielen kan je er alsnog een persoonlijk tintje aan geven :D
Afbeelding
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 24 apr 2014 08:33

Wat heb je op het oog? weet je al ongeveer wat je wilt? Een Italiaan? een Duitse verzendfiets? een Hollandse degelijke?
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

BMCSLX01
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2014 12:01
Locatie: Amersfoort

BMCSLX01 24 apr 2014 09:06

Ik zou de triple ditchen. Ultegra heeft tegenwoordig een mooie tussenoplossing voor een compact. Een 36 binnenblad met 53 buitenblad. Gecombineerd met een 11 speed kan je een mooi bergverzetje maken.

Als je op de triple boven komt, kom je op bijvoorbeeld een 36/28 ook écht wel boven. Misschien zelfs nog wel sneller en met een lagere hartslag ;)
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 apr 2014 11:01

Ik vind een triple niks en heb trouwens ook begrepen dat Shimano stopt met het leveren van Ultegra triples na dit jaar (heb het gehoord, niet geverifieerd, dus weet niet hoe betrouwbaar dit is). Verder ben ik wel voorzichtig met het roepen dat je met verzet X of Y het wel redt. De Marmotte is een uitputtingsslag en niet te vergelijken met één keertje een col op rijden. Als je aan het eind van je Latijn bent is elk tandje extra meegenomen.

Zelf ben ik 49 en was 2 jaar geleden tijdens de Marmotte maar wat blij met mijn 34/29 op de steile stukken van de Galibier en Alp. Wat ik wil zeggen is dat je beter niet kunt bezuinigen op het verzet, beter een extra kransje voor het geval dat (je hoeft hem immers niet te gebruiken).
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

BMCSLX01
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2014 12:01
Locatie: Amersfoort

BMCSLX01 24 apr 2014 12:36

Herman_N schreef: Verder ben ik wel voorzichtig met het roepen dat je met verzet X of Y het wel redt. De Marmotte is een uitputtingsslag en niet te vergelijken met één keertje een col op rijden.
Wellicht een wat boute uitspraak van mij ja. Maar zeker met een marmotte lijkt het mij prettig om meters per omwenteling te maken dan dat je gaat zitten roeren terwijl je je hartslag niet meer omhoog krijgt door de uitputting..

On topic; misschien leuk om een Specialized of Giant concept store op te zoeken. Die mannen staan er om je heel gericht advies te geven en het is nog een leuke manier van een fiets zoeken ook. Aanrader!
I just love to ride my bike, thats all.. - Mark Cavendish

Plaats reactie