rijrichting vittoria corsa sc
Dus met de punt naar achteren bedoel je?Gerboon schreef:Maakt niet uit geloof ik. Ik heb ze naar achteren gericht als je bovenop de band kijkt vanaf het stuur, zodoende staan de ribbels in de actieve waterafvoerende stand, zoals ze ook bij een auto staan.
Van boven bekeken:
rijrichting ^
\\//
\\//
nee precies andersom. Denk maar eens wanneer het wiel draaid welk stukje van een V het eerste de grond raakt
In jou geval de buitenkant. Als je nu een druppel bekijkt waar je overheen rijdt, dan komt deze in de groef aan de buitenkant terecht en met het afwikkelen van de V zal de druppel naar binnen worden verplaatst, tot hij niet meer verder kan en in de punt beland. Dit kan leiden tot aqua planning.
Beste is in mijn ogen om de band zo te monteren dat het water van binnen naar buiten wordt gevoerd en dus wegkan onder de band. Zo houdt het het meeste contact met het wegdek.
In jou geval de buitenkant. Als je nu een druppel bekijkt waar je overheen rijdt, dan komt deze in de groef aan de buitenkant terecht en met het afwikkelen van de V zal de druppel naar binnen worden verplaatst, tot hij niet meer verder kan en in de punt beland. Dit kan leiden tot aqua planning.
Beste is in mijn ogen om de band zo te monteren dat het water van binnen naar buiten wordt gevoerd en dus wegkan onder de band. Zo houdt het het meeste contact met het wegdek.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik doe ze altijd net zoals @gerboon met de logo's aan de aandrijfzijde. Dus andersom als jij nu hebt gedaan.
Zo heb ik het gezien op de meeste afbeeldingen maar of het inderdaad iets uitmaakt weet ik niet...
Zo heb ik het gezien op de meeste afbeeldingen maar of het inderdaad iets uitmaakt weet ik niet...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Oke, ik ga het ook zo doen. Echter, mijn logo komt dan juist wel aan de nondrive zijde (linkerkant van de fiets)flores schreef:Ik doe ze altijd net zoals @gerboon met de logo's aan de aandrijfzijde. Dus andersom als jij nu hebt gedaan.
? Ik zie dat je de allerlaatste versie hebt (met het woordje classic en zonder SC erop) en misschien hebben ze het dan veranderd. Bij al mijn Vittoria's (Pave-Evo SC classics) zitten de logo's zoals ik al zei aan de aandrijfzijde en de "v-tjes" met de punt naar voren. Zal ook allemaal wel niks uitmakenNuitKor schreef:Oke, ik ga het ook zo doen. Echter, mijn logo komt dan juist wel aan de nondrive zijde (linkerkant van de fiets)flores schreef:Ik doe ze altijd net zoals @gerboon met de logo's aan de aandrijfzijde. Dus andersom als jij nu hebt gedaan.

Edit: nu ik je foto zie zit het toch gewoon hetzelfde als bij mij. Pijltjes naar voren en logo "rechts". Denk dat je je toch vergist

Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Logo's aan de aandrijfzijde.
Op de nieuwe versie (in ieder geval op de CX III) staat een pijltje met de rijrichting.
Op de nieuwe versie (in ieder geval op de CX III) staat een pijltje met de rijrichting.
De bovenstaande foto is niet van mij. Ik zal thuis even kijken.
Het gaat om de Vittoria corsa sc 25mm. Stel nu dat het logo wel aan linker zijde (nondrive) moet. Moet ik dan kijken naar het profiel (pijltjes naar voren) of moet dan het logo aan de drive zijde?
Het gaat om de Vittoria corsa sc 25mm. Stel nu dat het logo wel aan linker zijde (nondrive) moet. Moet ik dan kijken naar het profiel (pijltjes naar voren) of moet dan het logo aan de drive zijde?
-
- Forum-lid
Ik zou eerst eens kijken of er nergens een pijltje op de band staat, moet je goed voor kijken maar in deze afbeelding is het duidelijk:

CANNONDALE SuperSix EVO sram red