Racefiets in TGV
-
carbonfire
- Forum-lid
Heeft er iemand ervaring in het meenemen van je racefiets in de TGV naar Zuid-Frankrijk?
- jeroenkuiper
- Forum-lid
gewoon de eerste de beste link op google:
http://www.nshispeed.nl/nl/voorbereidin ... n-de-trein
TGV
Fietsen worden alleen toegelaten in TGV, als ze met het voorwiel gedemonteerd worden verpakt in een speciale fietshoes met maximale afmetingen 1,20 m x 0,90 m.
of de 2e link:
http://tgv.nl.voyages-sncf.com/nl/fietsservice-tgv
http://www.nshispeed.nl/nl/voorbereidin ... n-de-trein
TGV
Fietsen worden alleen toegelaten in TGV, als ze met het voorwiel gedemonteerd worden verpakt in een speciale fietshoes met maximale afmetingen 1,20 m x 0,90 m.
of de 2e link:
http://tgv.nl.voyages-sncf.com/nl/fietsservice-tgv
De gevraagde ervaring heb ik. Een paar jaar terug zijn we met een groepje met de trein naar Zuid-Frankrijk gegaan en weer terug. Fiets in een fietstas gaat prima, 8 man met 8 fietstassen ging ook prima. Hou er wel rekening mee dat je fiets in een klein vak met mogelijk meer bagage komt te liggen. Bij mij lag er na een station ineens een kinderwagen bovenop, haha.
Het leukste deel van de reis is de overstap in Parijs: je kan dan door Parijs gaan fietsen of natuurlijk gewoon de metro nemen.
Het leukste deel van de reis is de overstap in Parijs: je kan dan door Parijs gaan fietsen of natuurlijk gewoon de metro nemen.
En waar laat je dan die fietstas?wezenloze schreef: Het leukste deel van de reis is de overstap in Parijs: je kan dan door Parijs gaan fietsen
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Supergrover
- Forum-lid HC
kluis op station?timo2.0 schreef:En waar laat je dan die fietstas?wezenloze schreef: Het leukste deel van de reis is de overstap in Parijs: je kan dan door Parijs gaan fietsen
-
carbonfire
- Forum-lid
Dank je Jeroen voor de URL's. Die kende ik natuurlijk ook al. Maar ik vroeg om praktijkervaring, dat is vaak toch net wat anders
En die gaf 'wezenloze', waarvoor dank. Meer ervaringen blijven natuurlijk nog welkom, ik ga pas deze zomer.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Tijdje terug ook een topic over geweest.., misschien ff opzoeken.
Daar werden ook alternatieven benoemd om met je fiets in Parijs te komen met trein.
Daar werden ook alternatieven benoemd om met je fiets in Parijs te komen met trein.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Die rol je op en bind je aan je rugzak. Of je geeft 'm mee aan een reisgenoot die de metro neemt - wedstrijdje metro-fiets wordt het dan.timo2.0 schreef:En waar laat je dan die fietstas?wezenloze schreef: Het leukste deel van de reis is de overstap in Parijs: je kan dan door Parijs gaan fietsen
En waar laat je dan je fiets als je voor de genoemde overstap naar het volgende station bent gefietst?supergrover1 schreef:kluis op station?timo2.0 schreef:En waar laat je dan die fietstas?wezenloze schreef: Het leukste deel van de reis is de overstap in Parijs: je kan dan door Parijs gaan fietsen
Dan heb je duidelijk andere fietstassen dan de modellen waarmee wij jaarlijks meerdere malen de Thalys naar Gare du Nord nemen om vervolgens na een ritje met de metro de trein naar Nevers te nemen. Die bind je niet zomaar even aan je rugzak, als je ze al opgerold krijgt. Maar succes met dat strevenwezenloze schreef:Die rol je op en bind je aan je rugzak. Of je geeft 'm mee aan een reisgenoot die de metro neemt - wedstrijdje metro-fiets wordt het dan.timo2.0 schreef:En waar laat je dan die fietstas?wezenloze schreef: Het leukste deel van de reis is de overstap in Parijs: je kan dan door Parijs gaan fietsen
Maar inderdaad, ze moeten plat in het bagagerek en bij elke tussenstop even checken om niet iemand er een loodzware koffer bovenop gooit.