Hallo,
Ik heb sinds gisteren ineens een raar probleem.
Als ik niet trap, komt er vanuit mn crank / achteras ineens een onwijs getik / gekraak.
Als ik wel trap, dan is het geluid weg.
Als ik ga staan (zadel) (zonder trappen) dan blijft het geluid.
Ik heb de cassette al verwijderd en opnieuw gemonteerd, geen verandering.
Als ik mn fiets ophang, dan hoor ik niks.
Kan het toch mn crank zijn? (ook al draait deze niet)
Ik ben op zoek naar tips?
Groet,
Joost
fiets kraakt bij niet trappen
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
+1 Ik had ook last een kraak, achterwiel eruit en alles eens lekker schoongemaakt de uitvalpadden en snelspanner eens lekker ingevet. Kraak verdwenen.Gerboon schreef:kan ook zomaar je snelspanner zijn die te strak of te los zit. Maar denk dat jij hem veel te vast hebt zitten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Je hebt toch niet toevallig Mavic wielen? Dan zou het inderdaad uit de body (zie opmerking van scepticus) kunnen komen. Body er af, nylon lager en afdichtings-'lip' + rest smeren met juiste olie (Mavic minerale olie of anders niet te dunne/te dikke andere olie) en weer monteren.
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
volgens mij heb ik het gevonden...., speling op mn naaf/lager...
beetje stom dat ik daar niet eerder naar gekeken heb
heb alleen geen gereedschap om het te fixen, dus morgen maar eens naar de fietsenmaker.....
beetje stom dat ik daar niet eerder naar gekeken heb
heb alleen geen gereedschap om het te fixen, dus morgen maar eens naar de fietsenmaker.....
-
- Forum-lid
fietsenmaken zegt lagers...., vandaag kijkt hij wat het gaat kosten
probleem is echter...., zo duur waren die wielen ook weer niet en heb geen zin om veel erin te steken als ik voor 2, 3, 4, 500 euro een nieuw setje heb.
1 ding is zeker..., lagers en body moeten wel van goede kwaliteit zijn/ eenvoudig, eenvoudig te onderhouden en bestand tegen nat/winterweer, heb geen zin om volgend jaar weer zoiets te hebben
ik zat zelf te denken aan een setje fulcrums..., maar weet nog niet precies welke
iemand tips? of toch laten maken?
probleem is echter...., zo duur waren die wielen ook weer niet en heb geen zin om veel erin te steken als ik voor 2, 3, 4, 500 euro een nieuw setje heb.
1 ding is zeker..., lagers en body moeten wel van goede kwaliteit zijn/ eenvoudig, eenvoudig te onderhouden en bestand tegen nat/winterweer, heb geen zin om volgend jaar weer zoiets te hebben
ik zat zelf te denken aan een setje fulcrums..., maar weet nog niet precies welke
iemand tips? of toch laten maken?