Profteamkleding of neutrale kleding?
Wat dragen jullie eigenlijk voor kleding op de racefiets? Profteamkleding of het liefst zo neutraal mogelijk?
Ik ga beginnen met fietsen en ik zoek nog een mooie en comfortabele kledingset. Maar ik weet niet zo goed wat ik het best kan kiezen. Ik heb geen ambitie om een "wielrenner" te worden maar ik wil puur fietsen voor het plezier en om wat conditie op de bouwen.
Ik vind persoonlijk de neutrale kleding vaak erg saai en vaak erg lelijk en de teamkleding van sommige profteams vind ik wel mooi. Maar is het wel ok om als beginnende fietser hiermee rond te rijden? En welke kleding vinden jullie het meest aangenaam of het mooist?
Ik ga beginnen met fietsen en ik zoek nog een mooie en comfortabele kledingset. Maar ik weet niet zo goed wat ik het best kan kiezen. Ik heb geen ambitie om een "wielrenner" te worden maar ik wil puur fietsen voor het plezier en om wat conditie op de bouwen.
Ik vind persoonlijk de neutrale kleding vaak erg saai en vaak erg lelijk en de teamkleding van sommige profteams vind ik wel mooi. Maar is het wel ok om als beginnende fietser hiermee rond te rijden? En welke kleding vinden jullie het meest aangenaam of het mooist?
-
- Forum-lid
Gewoon kopen wat jij mooi vind.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Niets van die regels aantrekken, je moet iets aan doen wat je zelf mooi vindt. Als dit een combi of shirt is van een profteam, prima toch?
Ik rij zelf meestal in shirts met drukke/opvallend design.
Voordeel is ook nog eens dat je beter zichtbaar bent.
Ik rij zelf meestal in shirts met drukke/opvallend design.
Voordeel is ook nog eens dat je beter zichtbaar bent.
- Supergrover
- Forum-lid HC
scepticus schreef:Rule #17

Heb net het boek (m'n nieuwe bijbel) gekocht...

-
- Forum-lid
Lekker dragen wat je zelf mooi vindt! Heb die anti-profkleding houding nooit begrepen.
Neutraal, dwz zonder reclame en dergelijke.
Ik vind vrijwel alle profshirts foeilelijk en bovendien vind ik het een beetje aanmatigend om in een shirt van een profploeg rond te rijden als je zelf geen prof bent, laat staan gele of bolletjestruien...
Inderdaad, Rule #17 dus.
Ik vind vrijwel alle profshirts foeilelijk en bovendien vind ik het een beetje aanmatigend om in een shirt van een profploeg rond te rijden als je zelf geen prof bent, laat staan gele of bolletjestruien...
Inderdaad, Rule #17 dus.
Enige uitzondering is als je een bierbuik hebt en wijdbeens fietst. Dan moet je in een Raboshirt rijden. Staat weliswaar niet "the rules", maar is wel zo.