Hallo,
Even wat vraagjes voor de technici onder ons. Ik heb een fiets met een FSA cranckset met kettingbladen 52-36.
Nu wil ik deze wisselen voor een setje 50-34. Ik heb de kettingbladen al los gekocht.
Nu is mijn vraag; is het zo eenvoudig als het lijkt om de bladen te wisselen? Als ik er naar kijk, lijkt het alsof ze gewoon vast zitten met 5 imbussen. Gewoon losdraaien, wisselen en vastdraaien? Of is het moeilijker dan dat? Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, ketting ofzo? Cranckstel kan verder gewoon op zijn plaats blijven lijkt me.
Dank voor je reactie alvast
FSA kettingbladen wisselen
zolang de steek van je bladen overeenkomt klopt dat wisselen wel, alleen moet je voorderrie iets lager gezet worden, en een beetje opnieuw afstellen zal misschien nodig zijn
vergeet niet je bladboutjes even in te smeren met een beetje montagepasta oid
verder kan google en youtube je beste vriend zijn in deze
vergeet niet je bladboutjes even in te smeren met een beetje montagepasta oid
verder kan google en youtube je beste vriend zijn in deze
Op het buitenblad zit een uitstulping. Deze moet precies onder de crankarm komen.
Na het eerste ritje de boutjes even checken.
Na het eerste ritje de boutjes even checken.
En let vooral op dat je de bladen niet binnenstebuiten monteerd. Dus dan de binnenkant aan de buitenkant zit. Mij wel is gebeurd toen ik niet helemaal op zat te letten XD. Vervolgens een uur bezig geweest met proberen af te stellen voordat ik er achter kwam wat er aan de hand was