Bescherming benen in regen
Heb er wel wat over kunnen terugvinden op het forum maar toch even een gerichte vraagstelling.
Heb me voor aanstaande zondag ingeschreven voor de Grenslandklassieker en afgesproken met wat mensen. Als het regent stap ik eigenlijk nooit op de racefiets. De vooruitzichten voor zondag zijn nou niet echt om te juichen, maar een man een man een woord een woord. Dus aanstaande zondag ben ik, zoals het er nu naar uitziet, denk ik toch de pineut.
Ik zit me af te vragen wat ik zondag het beste kan doen als het regent met een temperatuur van 15-16 graden. Beenstukken aan doen? Die dan vervolgens niet meer droog worden, waardoor je de hele tijd met natte beenstukken rijdt. Of de benen insmeren waardoor de regen (en de kou) minder vat krijgen op de beentjes? Of wellicht een combi van deze twee?
Wat zijn jullie ervaringen?
Heb me voor aanstaande zondag ingeschreven voor de Grenslandklassieker en afgesproken met wat mensen. Als het regent stap ik eigenlijk nooit op de racefiets. De vooruitzichten voor zondag zijn nou niet echt om te juichen, maar een man een man een woord een woord. Dus aanstaande zondag ben ik, zoals het er nu naar uitziet, denk ik toch de pineut.
Ik zit me af te vragen wat ik zondag het beste kan doen als het regent met een temperatuur van 15-16 graden. Beenstukken aan doen? Die dan vervolgens niet meer droog worden, waardoor je de hele tijd met natte beenstukken rijdt. Of de benen insmeren waardoor de regen (en de kou) minder vat krijgen op de beentjes? Of wellicht een combi van deze twee?
Wat zijn jullie ervaringen?
Beenstukken in de regen zou ik nooit doen. Blijft nat en dus koud. Maar misschien kent Kweekel beenstukken die ik niet ken. Daarnaast is 16 graden nog wel een temperatuur waarbij je met blote benen uit de voeten kan. Wellicht is een isolerende spray of gel dan wel het beste ja.
Voor 16 graden zou ik inderdaad ook geen beenstukken aandoen. Hooguit kniestukken. Als het flink kouder is en regent maak ik gebruik van rainlegs. Dat is een soort van regenschort die alleen aan de voorkant van je been komt en tot net onder de knie. Kost rond de 25 Euro.
-
stillekracht
- Forum-lid
Gewoon wat olie op de benen. Baby olie is redelijk vet en blijft lang zitten.
Stillekracht schreef:Gewoon wat olie op de benen. Baby olie is redelijk vet en blijft lang zitten.
Doe ik ook altijd. Bij onduidelijke weersvoorspelling vul ik altijd een klein monsterverpakking met daarin wat Zwitsal babyolie als extra voor in de achterzak.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
tomkolkman
- Forum-lid
Wat misschien ook een optie is zijn de Castelli Nanoflex arm,been en knie stukken.
Dit zou de regen niet door de beenstukken laten, als ik mijn armstukken,been of knie stukken onder de kraan houdt komt er geen druppeltje door. Ik heb echter geen idee hoe het het op lange termijn is want dat heb ik nog niet ondervonden.
Dit zou de regen niet door de beenstukken laten, als ik mijn armstukken,been of knie stukken onder de kraan houdt komt er geen druppeltje door. Ik heb echter geen idee hoe het het op lange termijn is want dat heb ik nog niet ondervonden.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
marcvmegroot
- Forum-lid
Rainlegs.
Gebruiik ik zelf ook.
Verder zou ik een spatbordje achter steken. Een natte kont vind ik erger dan natte benen.
Marc
Gebruiik ik zelf ook.
Verder zou ik een spatbordje achter steken. Een natte kont vind ik erger dan natte benen.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
Beetje babyolie, vaseline of uierzalf doet al wonderen. Gewoon blote benen en met deze smeerseltjes druipt de regen zo van je benen je schoenen in 
Ik krijg het daarmee eigenlijk nooit koud en kan het prima dan de nodige uren warm houden. Wel zorgen voor flink water en zeep na die tijd om de benen weer schoon te krijgen
Ik krijg het daarmee eigenlijk nooit koud en kan het prima dan de nodige uren warm houden. Wel zorgen voor flink water en zeep na die tijd om de benen weer schoon te krijgen
metor schreef:Beetje babyolie, vaseline of uierzalf doet al wonderen. Gewoon blote benen en met deze smeerseltjes druipt de regen zo van je benen je schoenen in
Douchen heet zoiets
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
15-16 graden is echt prima te doen hoor. Zelf gebruik ik dan hoogstens een regenjack. Tip: mocht het toch gaan regenen, je hebt nog even te gaan en hebt geen regenbescherming doe je sokken uit! want die blijven vaak het langste nat en dat kan dan weer gaan irriteren. Sokken in boterhamzakje. Als het dan weer droog is (en blijft) trek je ze gewoon weer aan. verder eens met marc v megroot over het spatbordje.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Met deze temperatuur kun je makkelijk in de regen fietsen zonder het koud te krijgen.
Hoewel ik niet weet hoe het gaat als het uren achtereen regent, (dan ben ik al thuis).
@ de poldertoerist
Maar dan stap je met droge sokken in natte schoenen?
Hoewel ik niet weet hoe het gaat als het uren achtereen regent, (dan ben ik al thuis).
@ de poldertoerist
Maar dan stap je met droge sokken in natte schoenen?