Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

minder strikt reglementeren fiets ontwerp???

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 789
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 26 dec 2013 17:57

Zag dit artikel staan.
Ben benieuwd wat hier uit gaat komen?

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 5_00903144

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 17657
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 dec 2013 00:05

Leuk voor de fabrikanten, een ramp voor degenen die willen koersen maar een krap budget hebben...
Campagnolo Ultra Dork

remirom
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15

remirom 27 dec 2013 08:57

voor mijn part mag er meer openheid komen naar technologie, niet in die mate dat er gedrochten, ligfietsen en weet ik veel wat allemaal komen, maar sommige regels zijn echt belachelijk, zo is er bv. een minimum aantal spaken vereist en nog wel wat rigide reglementen.... als je dan bv kijkt naar het mountainbiken, daar mag er vanalles (verschillende wielmaten, veringen, etc...) en zie eens hoe die mountainbike wel niet is geevolueerd in de laatste tien jaar... uiteraard is het mountainbike publiek veel opener dan het conservatieve racefietspubliek.

michiel831
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:28

michiel831 27 dec 2013 09:08

Ok maar om met hydraulische vorken parijs-roubaix te gaan rijden... dat moet je toch niet willen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 41948
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 dec 2013 09:43

@remirom: wat is er mis met dat minimum aantal spaken? Soms hebben regels ook een zinnige reden namelijk....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 dec 2013 10:12

De tijdritregels zijn voor volgend jaar al wat eenvoudiger geworden. Dat is wel beter, op 't feit na dat vanaf nu het uiteinde van de mechanische shifters telt voor de 75-80 cm regel, waardoor lange renners nog meer gediscrimineerd worden dan ze al gedaan werden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 27 dec 2013 11:15

Afbeelding

hupsakee.. naar de 100 km/u

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 789
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 27 dec 2013 11:57

Martin Swinkels schreef:Afbeelding

hupsakee.. naar de 100 km/u

:lol: :lol:
En naar de giropractor

michiel831
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:28

michiel831 27 dec 2013 12:46

Wat een gedrocht! Moet ook wel een heel lelijke renner op zitten, maar wel eentje die zo hard gaat trappen.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 789
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 27 dec 2013 14:28

michiel831 schreef:Ok maar om met hydraulische vorken parijs-roubaix te gaan rijden... dat moet je toch niet willen.
Hier ben ik het wel mee eens.
Aanvullend, meegaan met de tijd is tot op zekere hoogte goed, anders zouden we nog op dezelfde fiets fietsen als Maurice Garin of Gino Bartali.
Maar ik hoop toch wel dat het fietsen toch wel "fietsen" blijft en niet een volstrekt onbetaalbare pure materiaal sport waarbij de fietser een volstrekt ondergeschikte rol speelt.
En Parijs - Roubaix met een hydraulische vork is het hart van deze koers eruit halen, niet doen dus.

baron062
Forum-lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 27 dec 2013 14:47

Het is niet de innovatie die geld kost, maar de fijnslijperij op die innovatie. Oa Obree heeft bewezen dat ook leuk knutselwerk uit schuurtjes erg hard kan gaan. Daarintegen is de "legale" fijnslijperij in windtunnels peperduur.

Dat de commercie vuistdiep in de **rsch van de UCI zit is zonneklaar. Jammer hoor.

remirom
Forum-lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 okt 2013 11:15

remirom 28 dec 2013 10:20

planckaert reed destijds parijs roubaix met een hydraulische vork, had hij er spijt van, op de kasseien ok, maar behalve een 40km kasseien is pareis roubaix ook 200km koers op gewone baan en dan sta je daar met je hydraulische vork...

ivm het minimum aantal spaken, zo zijn er fabriekanten die full carbonwielen maken met bv 4 spaken maar die zijn niet toegelaten terwijl ze minstens even sterk zijn.

Plaats reactie