minder strikt reglementeren fiets ontwerp???
voor mijn part mag er meer openheid komen naar technologie, niet in die mate dat er gedrochten, ligfietsen en weet ik veel wat allemaal komen, maar sommige regels zijn echt belachelijk, zo is er bv. een minimum aantal spaken vereist en nog wel wat rigide reglementen.... als je dan bv kijkt naar het mountainbiken, daar mag er vanalles (verschillende wielmaten, veringen, etc...) en zie eens hoe die mountainbike wel niet is geevolueerd in de laatste tien jaar... uiteraard is het mountainbike publiek veel opener dan het conservatieve racefietspubliek.
-
- Forum-lid
Ok maar om met hydraulische vorken parijs-roubaix te gaan rijden... dat moet je toch niet willen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@remirom: wat is er mis met dat minimum aantal spaken? Soms hebben regels ook een zinnige reden namelijk....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De tijdritregels zijn voor volgend jaar al wat eenvoudiger geworden. Dat is wel beter, op 't feit na dat vanaf nu het uiteinde van de mechanische shifters telt voor de 75-80 cm regel, waardoor lange renners nog meer gediscrimineerd worden dan ze al gedaan werden.
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact

hupsakee.. naar de 100 km/u

-
- Forum-lid
Wat een gedrocht! Moet ook wel een heel lelijke renner op zitten, maar wel eentje die zo hard gaat trappen.
Hier ben ik het wel mee eens.michiel831 schreef:Ok maar om met hydraulische vorken parijs-roubaix te gaan rijden... dat moet je toch niet willen.
Aanvullend, meegaan met de tijd is tot op zekere hoogte goed, anders zouden we nog op dezelfde fiets fietsen als Maurice Garin of Gino Bartali.
Maar ik hoop toch wel dat het fietsen toch wel "fietsen" blijft en niet een volstrekt onbetaalbare pure materiaal sport waarbij de fietser een volstrekt ondergeschikte rol speelt.
En Parijs - Roubaix met een hydraulische vork is het hart van deze koers eruit halen, niet doen dus.
Het is niet de innovatie die geld kost, maar de fijnslijperij op die innovatie. Oa Obree heeft bewezen dat ook leuk knutselwerk uit schuurtjes erg hard kan gaan. Daarintegen is de "legale" fijnslijperij in windtunnels peperduur.
Dat de commercie vuistdiep in de **rsch van de UCI zit is zonneklaar. Jammer hoor.
Dat de commercie vuistdiep in de **rsch van de UCI zit is zonneklaar. Jammer hoor.
planckaert reed destijds parijs roubaix met een hydraulische vork, had hij er spijt van, op de kasseien ok, maar behalve een 40km kasseien is pareis roubaix ook 200km koers op gewone baan en dan sta je daar met je hydraulische vork...
ivm het minimum aantal spaken, zo zijn er fabriekanten die full carbonwielen maken met bv 4 spaken maar die zijn niet toegelaten terwijl ze minstens even sterk zijn.
ivm het minimum aantal spaken, zo zijn er fabriekanten die full carbonwielen maken met bv 4 spaken maar die zijn niet toegelaten terwijl ze minstens even sterk zijn.