tijdens het wisselen van een stuur is er wat goed fout gegaan. Namelijk iets in mijn linkershifter is afgebroken. nu is mijn vraag of iemand hier mij kan helpen met een kleine prijsindicatie als ik hem naar de fietsenmaker breng voor:
het vervangen van de defecte shifter(shimano 105 dubbel)
het aanbrengen van de twee kabels.
achterderailleur aansluiten en afstellen.
stuurlint.
alvast bedankt
oeps
-
patrick1973
- Forum-lid
'aan het material kan het niet liggen '
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Gebroken? Wat is er gebroken en hoe krijg je dat voor elkaar?
-
patrick1973
- Forum-lid
volgens mij de veerstang die de shifter terug duwt. oorzaak lompheid dacht hij blijft hangen en duwde iets door een toen "pats"
'aan het material kan het niet liggen '
- razenderoeland
- Forum-lid
Ga eens kijken of er hier, of anders op marktplaats een shifter wordt aangeboden. Het monteren van de shifter en daarna het afstellen van rem en derrailleur is niet zo'n probleem. Het scheelt je al gauw de nodige euri's.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Ik heb er gelukkig nog geen evaring mee, maar kan je het niet beter via de fm laten lopen, in plaats van zelf opsturen?? Je hebt er immers ook de fiets gekocht ( neem ik aan). Misschien handig voor ( eventueel) de garantie?koulak schreef:JJmagic schreef:Maar, aan je materiaal kan het niet liggen....... leuke voettekst!![]()
En dan??? de plaatse.ijke fm kan hem echt niet repareren hoor. Gewoon Shimano bellen en opsturen en dan 10 weken wachten.
Focus cayo
Ultegra 6800
DA C50
Ultegra 6800
DA C50
Wat een pech.patrick1973 schreef:tijdens het wisselen van een stuur is er wat goed fout gegaan. Namelijk iets in mijn linkershifter is afgebroken. nu is mijn vraag of iemand hier mij kan helpen met een kleine prijsindicatie als ik hem naar de fietsenmaker breng voor:
het vervangen van de defecte shifter(shimano 105 dubbel)
het aanbrengen van de twee kabels.
achterderailleur aansluiten en afstellen.
stuurlint.
alvast bedankt
Sti sets zijn de duurste onderdelen die stuk kunnen gaan in een groep. Ik heb het al twee keer meegemaakt.
Via een fm schrik ik altijd van de prijzen die worden genoemd. Als je de shifter echt zal moeten vervangen ben je al snel een euro of 200 euro kwijt. Materiaal: Shifter, kabels, stuurlint en daar komt nog arbeidsloon bij.
Als je het zelf wilt doen is het probleem dat Shimano geen losse shifters aan particulieren verkoopt, je kunt alleen een complete set kopen. Hou de 2e hands markt in de gaten, hier verschijnen regelmatig losse shifters op omdat iemand door een valpartij een shifter heeft vervangen en een linker of rechter over heeft. Maar dan moet je alles ook zelf vervangen en afstellen. Dat klinkt een stuk moeilijker dan het er is. Hier op het forum zijn tal van tips en filmpjes terug te vinden hoe je dit kunt doen. Als je mazzel hebt en de juiste spullen kunt vinden kan je misschien wel 25% van de kosten besparen, je moet zelf maar bepalen of dat je 50 euro waard is...