Onafhankelijk bikefitter gezocht.
Ik ben op zoek naar een onafhankelijk bikefitter liefst de buurt van Amsterdam.
Liefst een zonder fietsenwinkel. Is er een bikefitter die afhankelijk van de metingen kan aangeven welke fiets het best aansluit bij de metingen? Zonder daar zelf een belang bij te hebben?
Liefst een zonder fietsenwinkel. Is er een bikefitter die afhankelijk van de metingen kan aangeven welke fiets het best aansluit bij de metingen? Zonder daar zelf een belang bij te hebben?
Zelf heb ik afgelopen jaar bij Robic, in Amsterdam, een bikefit gedaan. Ze zijn daar onafhankelijk, zijn professioneel en geven goed advies. Kijk hier maar eens rond: http://www.robic.nl/bikefitting/.
Loos,
Ik wil een nieuwe fiets. Ik rij 5000 km per jaar. Ben 1,78. Heb afgelopen 5 jaargefietst op een Garnelli luciano van Vos
Een Alu fiets met easton wielen. Al die jaren lekker op gefietst. Ben aan iets nieuws toe mijn budget is ongeveer 2500.
Heb gekeken voor volgende fietsen:
Canondale synapse
Canondale supersix
Isaac BOson
Of een mees op maat gebouwde fiets bij cycle you in schellingwoude iets boven budget € 2710,-- maarwel op maat
Vandaag naar specialized gekeken proefritgemaakt (toch wel verschil met mijn huidige fiets) op een Roubaix sl3 ultegra overjarig model met flinke korting.
Normaal 3199 maar nu binnen mijn budget. Ben al gewaarschuwd dat je vaak door de fm naar een overjarige fiets wordt "geadviseerd". Hoe kom ik erachter of ik een comfort of een racer moet hebben?
Ik wil een nieuwe fiets. Ik rij 5000 km per jaar. Ben 1,78. Heb afgelopen 5 jaargefietst op een Garnelli luciano van Vos
Een Alu fiets met easton wielen. Al die jaren lekker op gefietst. Ben aan iets nieuws toe mijn budget is ongeveer 2500.
Heb gekeken voor volgende fietsen:
Canondale synapse
Canondale supersix
Isaac BOson
Of een mees op maat gebouwde fiets bij cycle you in schellingwoude iets boven budget € 2710,-- maarwel op maat
Vandaag naar specialized gekeken proefritgemaakt (toch wel verschil met mijn huidige fiets) op een Roubaix sl3 ultegra overjarig model met flinke korting.
Normaal 3199 maar nu binnen mijn budget. Ben al gewaarschuwd dat je vaak door de fm naar een overjarige fiets wordt "geadviseerd". Hoe kom ik erachter of ik een comfort of een racer moet hebben?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Binnenbeenlengte is 87cm.
Ik heb nu een racer denk ik.
Ik had een stuurden van tien cm maar heb deze ingekort naar 7
Verder veel spacers in de stuurpenom wat hoger te zitten.
Ik kan niet heel lang onder in de beugel fietsen.
Rij het liefst met mijn handen op de rem.
Ik heb nu een racer denk ik.
Ik had een stuurden van tien cm maar heb deze ingekort naar 7
Verder veel spacers in de stuurpenom wat hoger te zitten.
Ik kan niet heel lang onder in de beugel fietsen.
Rij het liefst met mijn handen op de rem.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Een 'normale' 56 met de stuurpen in originele stand zal ook voldoen denk ik? Een comfort bike is natuurlijk wel heel wat anders dan een normale racer.amclassic-fan schreef:Lange benen en niet diep willen zitten, dan zal het je iig in het comfort segment moeten zoeken. Dus bijv Specialized Roubaix, Cannondaly Synapse, Giant Defy, enz.
Inderdaad, de geometrie is anders: langere balhoofdbuis, soms kortere zitbuis. Is toch precies wat TS zoekt?Stuntman Mike schreef:
(...) Een comfort bike is natuurlijk wel heel wat anders dan een normale racer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
GoldenRatio
- Forum-lid
Sterker nog, iemand met lange benen en een korter boven lichaam zit op een comfortracer zo ongeveer hetzelfde als een normaal iemand op een neutrale geometrie.
(naast de zithouding kunnen er echter nog wel verder verschillen zitten in rijeigenschappen)
(naast de zithouding kunnen er echter nog wel verder verschillen zitten in rijeigenschappen)