La charly Gaul
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="prjz"]Nog geen uitslagen op de site gezien.
Was inderdaad weer goed georganiseerd. Rustige wegen, kruispunten overal bewaakt. Prima.
Blijft een leuke cyclo, niet te lastig.
Klopt het dat ik 168 km op mijn teller had i.p.v. 160?[/quote]
Ik had 172..
Was inderdaad weer goed georganiseerd. Rustige wegen, kruispunten overal bewaakt. Prima.
Blijft een leuke cyclo, niet te lastig.
Klopt het dat ik 168 km op mijn teller had i.p.v. 160?[/quote]
Ik had 172..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dan heb je fout gereden of klopt je teller niet. Ik had 167,8 (Garmin 705) en iedereen waarmee ik heb staan praten had een zelfde afstand, boel was ruim langer dan de 160 die de organisatie had staan. Was er niet erg blij mee, want ik zat na 120 km al helemaal kapot 

Ik was er ook, helaas niet uit kunnen rijden door technisch malheur. Voorderailleur weigerde dienst, ik kon niet meer klein schakelen en ben dus maar de laatste klimmen uit de weg gegaan en recht-toe-recht aan naar Echternach gereden, 120 km in totaal. Als ik lees dat het ook nog langer was, ben ik daar niet rouwig om, ik had al enorm afgezien op die langste/steilste klim, veel te groot op moeten rijden, ik ging helemaal dood. Ik ben vandaag verbaasd erover hoe brak m'n lijf kan voelen van 3 te zware kilometers!
Ik reed hem overigens als toertocht, als wedstrijd heb ik er niets te zoeken, en ik vond het jammer dat er maar zo weinig mensen van mijn niveau meededen (sowieso heel weinig vrouwen, maar dat snap ik dan ook wel). Dat had ik niet verwacht. Verder vond ik het wel uitstekend georganiseerd, Echternach een erg leuk plaatsje (vrijdag en zaterdag verkend) en Luxemburg als fietsland een ontdekking - vooral de kwaliteit van de wegen en hoe goed de afdalingen allemaal lagen bijvoorbeeld.
Louise
Ik reed hem overigens als toertocht, als wedstrijd heb ik er niets te zoeken, en ik vond het jammer dat er maar zo weinig mensen van mijn niveau meededen (sowieso heel weinig vrouwen, maar dat snap ik dan ook wel). Dat had ik niet verwacht. Verder vond ik het wel uitstekend georganiseerd, Echternach een erg leuk plaatsje (vrijdag en zaterdag verkend) en Luxemburg als fietsland een ontdekking - vooral de kwaliteit van de wegen en hoe goed de afdalingen allemaal lagen bijvoorbeeld.
Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/
[quote="Louise"]...heel verhaal..... en Luxemburg als fietsland een ontdekking - vooral de kwaliteit van de wegen en hoe goed de afdalingen allemaal lagen bijvoorbeeld.
Louise[/quote]
Dat was mij dit weekend dus ook opgevallen. Vorige week de Velomediane gefietst en de week daarvoor een andere cyclo in de Ardennen. Dit weekend geen charly Gaul gereden maar wel in Luxemburg met de motor rondgereden. Ik was eerst van plan om dit in Belgie te gaan doen. Maar de wegen daar zijn echt zoooo slecht. Het viel me dit weekend pas goed op. Alles wat Belgie niet heeft, heeft Luxemburg wel. Mooie wegen, weinig verkeer, alles netjes opgeruimd en aangeharkt.
Ik ga nooit meer in Belgie koersen maar ga voortaan naar Luxemburg toe. De Eifel kan natuurlijk ook. Gewoon voor het asfalt. Mooi, strak zwart egaal asfalt.
Volgend jaar een Charly Gaul voor mij ipv de Velomediane.
Louise[/quote]
Dat was mij dit weekend dus ook opgevallen. Vorige week de Velomediane gefietst en de week daarvoor een andere cyclo in de Ardennen. Dit weekend geen charly Gaul gereden maar wel in Luxemburg met de motor rondgereden. Ik was eerst van plan om dit in Belgie te gaan doen. Maar de wegen daar zijn echt zoooo slecht. Het viel me dit weekend pas goed op. Alles wat Belgie niet heeft, heeft Luxemburg wel. Mooie wegen, weinig verkeer, alles netjes opgeruimd en aangeharkt.
Ik ga nooit meer in Belgie koersen maar ga voortaan naar Luxemburg toe. De Eifel kan natuurlijk ook. Gewoon voor het asfalt. Mooi, strak zwart egaal asfalt.
Volgend jaar een Charly Gaul voor mij ipv de Velomediane.
Live fast; die young. mijn blog
Hartstikke leuke tocht, was voor mij de tweede keer, en volgend jaar zeker weer. Ik heb de 95km gedaan (die in werkelijkheid 100km was...), zodat ik -voor mijn doen dan- volle bak kon rijden. Ook wel eens leuk om de sterkste van een groepje te zijn
!
Mooie omgeving daar! ''Fietsparadijs'', zei mijn maatje tegen me. Ik geef hem geen ongelijk!

Mooie omgeving daar! ''Fietsparadijs'', zei mijn maatje tegen me. Ik geef hem geen ongelijk!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.