wat is comfortabeler
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Er zijn knalharde alu en carbon frames zoals er ook op comfort gerichte alu en carbon frames te koop zijn.
Een vollediger antwoord is ongetwijfeld reeds te vinden op dit forum.
Ik stel voor dat je eerst eens zoekt om dan je vraag gerichter te stellen.
Alvast succes.
Een vollediger antwoord is ongetwijfeld reeds te vinden op dit forum.
Ik stel voor dat je eerst eens zoekt om dan je vraag gerichter te stellen.
Alvast succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Niet te racy zeg je, dan lijkt het erop dat je geen racefiets zoekt, maar meer een tourfiets of kale hybride.
-
eelcoz
Volgens mij kom je met 1500 euro in het laagste segment wat carbon betreft. Ik zou dan liever voor alu kiezen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
kelbel69 schreef:Is het lagere carbon segment minder dan een beter alu frame met mijn 102 kg?
Vanzelfsprekend.
De vraag stellen is ze beantwoorden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Bedenk ook dat met 102 kg alle frames een heel pak minder stijf aanvoelen dan voor een gemiddelde testredacteur van 75 kg. Een alu Trek, Giant, Specialized met een normale geometrie (ik noem maar wat merken) zijn normaal al niet uberstijf, en dus voor jou helemaal niet.
Belangrijker wellicht is de wielkeuze. Die is belangrijker dan het framemateriaal, naar mijn mening. Een fiets kiezen, waar je de wielen van kunt omruilen voor een degelijke set, is een must. Er zijn wel wat merken die CXP22 velgen (of vergelijkbare) standaard gebruiken, maar meestal is dat niet zo.
Belangrijker wellicht is de wielkeuze. Die is belangrijker dan het framemateriaal, naar mijn mening. Een fiets kiezen, waar je de wielen van kunt omruilen voor een degelijke set, is een must. Er zijn wel wat merken die CXP22 velgen (of vergelijkbare) standaard gebruiken, maar meestal is dat niet zo.
kelbel69 schreef:wat is comfortabeler bij een gewicht van 102 kg alu of carbon bij een
prijsklasse van rond de 1500,- , ben op zoek naar een nieuwe fiets met wel
een redelijke comfortabele zit en niet te racy i.v.m. de rug om te touren
Een racefiets is per definitie iets om zo hard mogelijk te rijden en dat is strijdig met comfort.
Een comfortabele fiets kan nooit een racefiets zijn, wel iet wat in de verte op een racefiets lijkt, maar dat is het dus niet.
Ik zie ook nimmer mensen op racefietsen onderin de beugels rijden , tenzij in wedstrijden, dat bewijst al dat die mensen dus eigenlijk niet op een racefiets moeten gaan rijden, dat is 90% weggegooid geld.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald