Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

computer

lennaert
Forum-lid

lennaert 09 sep 2010 16:41

Ik ben op zoek naar een nieuwe fietscomputer en hartslagmeter als opvolger van mijn suunto t6. Ik wil twee losse apparaten, dus een polshorloge en een fietscomputer. Het liefst wil ik mijn analyses (EPOC) blijven doen met firstbeat athlete, dus computers die R-R interval meten is een must. Verder zou het mooi zijn als ik pods/accesoires kan pairen zonder 2 verschillende merken aan te hoeven schaffen (ANT+, ANT, WIND etc). Liefst zou ik wel een fietscomputer met gpsanalyse hebben.

Ik zat te denken aan de voglende apparaten
Polar rs800 + polar cs600
+ wel RR analyse
- geen ANT+ dus niet upgradable naar wattagemeter,
- relatief duur.

Garmin edge 500/705 + suunto T3d T4d
+ GPS
- RR analyse bij de 500/ 705????
- Suunto gebruikt enkel ANT, wel RR analyse en EPOC

Of toch geen EPOC gebruiken maar wel de voordelen van ANT+ en gewoon een FR60 en een edge 500 aanschaffen?

Ik gebruik het horloge voor harlopen (halve marathons) en fitness/ spinning. De computer gebruik ik voor race en mtb inclusief wedstrijden.

Hebben jullie nuttige adviezen? Alvast dank!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 sep 2010 17:38

Ik verplaats 't topic even naar de juiste subcategorie.

Overigens is het altijd ANT+, ANT is het communicatie protocol, ANT+ is de data structuur die voor de sportapparatuur daar bovenop gebruikt wordt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2010 18:04

Mijn RS800 gaat in de verkoop, iets meer dan een jaar oud. Dus dat zou je een paar centen besparen.

Ik heb zowel een CS400 als een Edge. Normaal rij ik altijd met de CS400, alleen als ik de navigatie nodig heb pak ik de edge. Vind de edge te groot en lomp om altijd op het stuur te hebben.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

lennaert
Forum-lid

lennaert 09 sep 2010 20:26

Ik dacht dat suunto's niet pairen met ANT+ sensoren en andersom? Suunto maakt wel gebruik van ANT, maar volgens onder andere ww-forum zijn ze niet te pairen met garmin sensoren en andersom.

Overigens Daniel1975 PM ;)

Plaats reactie