Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsbel

otje2
Forum-lid

otje2 14 sep 2010 14:06

Iemand ervaring met deze bel

http://www.mirrycle.com/barend.php

Misschien wel leuk om een inkoopactie te doen, kijken of we een mooie prijs kunnen bedingen.

Ik erger me de laatste tijd aan het niet door kunnen fietsen (wind > mensen horen me pas laat, en schreeuwen is aso... t fietspad is van iedereen).

Ik heb bovenstaande bel als mooiste oplossing benoemd. Ik heb al geinformeerd naar verkoopadressen in NL maar dat gaat via een importeur die niet bereikbaar is??

koelekiller
Forum-lid

koelekiller 14 sep 2010 14:17

waarom een bel ? roepen heeft meestal meer effect

twor
Forum-lid

twor 14 sep 2010 14:22

geen ervaring, maar ik heb hier wel eens een topic over deze bel gezien, wellicht als je zoekt op de naam dat je deze dan tegen komt.

@Koelekiller: Mijn ervaring is dat bellen meer nut heeft dan roepen, mensen gaan eerder aan de kant en van roepen worden de sfeer vaak algauw grimmig.

koelekiller
Forum-lid

koelekiller 14 sep 2010 14:33

je kan ook beleefd roepen e

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 sep 2010 14:36

TwoR schreef:geen ervaring, maar ik heb hier wel eens een topic over deze bel gezien, wellicht als je zoekt op de naam dat je deze dan tegen komt.

@Koelekiller: Mijn ervaring is dat bellen meer nut heeft dan roepen, mensen gaan eerder aan de kant en van roepen worden de sfeer vaak algauw grimmig.

Ja, laten we deze discussie weer eens starten...

On Topic: geen ervaring met die bel, ik minder gewoon vaart en zeg vriendelijk 'pardon'. Werkt feilloos
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 14 sep 2010 14:37

Ik vind deze eigenlijk te opvallend. Een belletje is echter wel nuttig, heb daarom zelf zo'n BBB dingetje:
Afbeelding

Bijkomend voordeel, als de bellenpolitie onverwacht op de stoep staat kun je hem in 1 seconde verwijderen ;)

montalbano
Forum-lid

montalbano 14 sep 2010 15:01

LVGH schreef: Bijkomend voordeel, als de bellenpolitie onverwacht op de stoep staat kun je hem in 1 seconde verwijderen ;)

Ik zie even niet het voordeel van het snel kunnen verwijderen van een bel?

r600
Forum-lid

Gebruikersavatar r600 14 sep 2010 15:08

Ik heb deze bel, maar het geluid blijkt in de praktijk vaak niet hard genoeg. Roepen blijft vaak nodig dus...

otje2
Forum-lid

otje2 14 sep 2010 15:12

Nou. mijn ervaring zegt me dat bellen beter werkt. Als ik met een fietsmaat samen op pad ben (hij met bel) heb ik er minder last van dat mensen pas op het allertlaatste moment plaats maken, bedankt zeg ik overigens wel altijd.

Ik wil hier geen topic van wel of geen bel en 'schreeuwen' werkt beter van maken.

roro27
Forum-lid

roro27 14 sep 2010 15:13

Montalbano schreef:
LVGH schreef: Bijkomend voordeel, als de bellenpolitie onverwacht op de stoep staat kun je hem in 1 seconde verwijderen ;)

nog nooit gehoord van de wielrenpolitie? Ik hoop niet dat je ze tegenkomt als je een bel aan je fiets hebt bevestigd......

Voor de echte wielrenners ( zelf invulling aangeven) is het rijden met een bel not done!
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 14 sep 2010 15:26

Montalbano schreef:

Dat komt wel als je wat langer op het forum rondloopt ;) Voor bijv. foto's haal ik de bel eraf als ik het niet vergeet (zoals in de foto uit mijn sig), net als het zadeltasje om de zadeltasjespolitie niet wakker te maken. Ik vind foto's zelf ook mooier hoor zonder die dingen ;) En denk ook niet dat ik een hekel aan de politie heb, ik heb goede vrienden bij de Campa-wielen-in-een-Shimanofiets-politie. :p

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 14 sep 2010 15:33

roro27 schreef:
Montalbano schreef:

nog nooit gehoord van de wielrenpolitie? Ik hoop niet dat je ze tegenkomt als je een bel aan je fiets hebt bevestigd......

Voor de echte wielrenners ( zelf invulling aangeven) is het rijden met een bel not done!

Nee... Een bel is gewoon not done! :D
mijn Flickr

Plaats reactie