Tacx TTS 3.0
Het zit er aan te komen de nieuw TTS 3.0 software voor de Tacx. Zelf heb ik vanaf de aanschaf veel problemen ondervonden en kan ik eigenlijk allen maar RLV aan de praat krijgen.
Ik zie dan ook naar de release uit. Hopelijk kunnen we dan zonder problemen leuk fietsend de winter door.
Iemand misschien al de beta getest ?
Ik zie dan ook naar de release uit. Hopelijk kunnen we dan zonder problemen leuk fietsend de winter door.
Iemand misschien al de beta getest ?
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
Heb je problemen met TTS2.0 of de 1e serie?
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
ik heb problemen met TTS 2.0 en alle update's. Het hele virtuele verhaal werkt bij mij niet. De service helpdesk van Tacx komt er ook niet uit en hebben de moed opgegeven. Maar goed als je naar het originele forum van tacx kijkt zijn er vele met mij.
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Als het je alleen om het fietsen gaat dan is gewoon de oude fortius software het beste naar mijn mening. De UI is weliswaar wat ouderwets maar het is geheel met de stuurcontroller te bedienen, zeer betrouwbaar en je kunt zelf je ritten samenstellen. Daarnaast draait het gewoon op een oude PC.

-
wilcoelskamp
- Forum-lid
Draai je W7 of Vista?
Ik draai alles op W7 Ultimate 32bit en draai alles vlekkeloos op mijn laptop.
Ik draai alles op W7 Ultimate 32bit en draai alles vlekkeloos op mijn laptop.
heb zelf een oudere cd alleen die herkend nu mijn tacx fortius niet omdat de nieuwe pc op W viste draait.
volgens tacx service kan ik met de cd 2.05 de tacx wel aansluiten.
kan ik die van een vriend van mij lenen /( branden ) zodat die het wel doet of heb ik daar een nieuwe cd voor nodig?
volgens tacx service kan ik met de cd 2.05 de tacx wel aansluiten.
kan ik die van een vriend van mij lenen /( branden ) zodat die het wel doet of heb ik daar een nieuwe cd voor nodig?
-
wilcoelskamp
- Forum-lid
Je kunt de CD van Tacx 2.05 wel van mij krijgen, alleen bij elke CD zit een registratienummer bij die je maar 1x kan gebruiken.
Dus je kunt wel de software installeren, maar na een x aantal dagen of weken is je proefperiode voorbij. En dan heb je niks meer.
Kun je ook niet in 'deze computer' op je laptop zoeken naar je fortius cd en dan met je rechtermuisknop klikken op de CD en dan 'verkennen' en dan zoeken naar een 'exe' bestand en dan met je rechtermuisknop erop klikken en dan openen als administrator of de functie activeren van compatibilteitsmodus 'Windows XP' ??
Dus je kunt wel de software installeren, maar na een x aantal dagen of weken is je proefperiode voorbij. En dan heb je niks meer.
Kun je ook niet in 'deze computer' op je laptop zoeken naar je fortius cd en dan met je rechtermuisknop klikken op de CD en dan 'verkennen' en dan zoeken naar een 'exe' bestand en dan met je rechtermuisknop erop klikken en dan openen als administrator of de functie activeren van compatibilteitsmodus 'Windows XP' ??
-
edwinschroten
- Forum-lid
Heb alles geinstalleerd. Eerst de 2.05 software. Die werk helemaal niet op mijn Windows 7 64 bit. Toen de upgrade naar TTS 3.0 WErk redelijk. De callibratie werkt niet goed. Ik kan maar één omwenteling maken en dan moet ik al stoppen met fietsen...... raar.
Nog veel vreemder:
De Demo met de Schlecks werkt goed (RLV)
Maar alle andere RLV werken niet goed: als ik vanaf de start een route wil fietsen, dan draait met motorrem zo zwaar dat het lijkt of ik de redoute op fiets..... Kies ik van diezelfde RLV een deel van het parcours dan werkt het wel....
Echt maf! Virtual Reality werkt niet bij mij dan knalt de software eruit (velodrome) met de melding: kan virtualreality.exe niet starten....
Na installatie beleek dat ik geen 12 maanden MP licentie had, maar slechts een maand....
Ik werk zelf in de ICT en vraag me af hoe men deze software ooit heeft getest.... dit kun je toch niet aan een klant verkopen.....veel geld uitgeven en dan zoveel software problemen. Ze moeten zich in Wassenaar eens flink achter de oren krabben hoe ze de software kunnen verbeteren.
HEt is een mooi product, maar helaas vol met KRITIEKE bugs!!
Nog veel vreemder:
De Demo met de Schlecks werkt goed (RLV)
Maar alle andere RLV werken niet goed: als ik vanaf de start een route wil fietsen, dan draait met motorrem zo zwaar dat het lijkt of ik de redoute op fiets..... Kies ik van diezelfde RLV een deel van het parcours dan werkt het wel....
Echt maf! Virtual Reality werkt niet bij mij dan knalt de software eruit (velodrome) met de melding: kan virtualreality.exe niet starten....
Na installatie beleek dat ik geen 12 maanden MP licentie had, maar slechts een maand....
Ik werk zelf in de ICT en vraag me af hoe men deze software ooit heeft getest.... dit kun je toch niet aan een klant verkopen.....veel geld uitgeven en dan zoveel software problemen. Ze moeten zich in Wassenaar eens flink achter de oren krabben hoe ze de software kunnen verbeteren.
HEt is een mooi product, maar helaas vol met KRITIEKE bugs!!
Kan bovenstaande verhaal onderschrijven. Fietsmaat heeft een laptop met W7 32 bits. Virtual Reality doet het programma crashen; de RLV's lijken te werken, maar niet altijd met het juiste beeldformaat. De menuutjes in het beeld tijdens RLV reageren op windows tekengrootte instellingen, waardoor ze soms te groot zijn. De windows bestandstructuur die je nodig heb bij de installatie strookt niet altijd met de werkelijkheid, waardoor schijven soms wel en soms niet te zien zijn. En meer van dit soort zaken.
Iedereen die nu deze software koopt behoort feitelijk tot de werknemers van Tacx, afdeling productontwikkeling.
Iedereen die nu deze software koopt behoort feitelijk tot de werknemers van Tacx, afdeling productontwikkeling.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Als ik bovenstaande lees, dan toch maar wachten tot er wat updates zijn of aan me voorbij laten gaan.
Net deze week begonnen met VR biken met originele VR software 1.33 en die via (heel veel) downloads naar versie 2.05 gebracht.
Naar mijn mening doet het wat het moet doen al ziet die interface er wellicht gedateerd uit, maar op Vista 32 bit ultimate draait het stabiel genoeg. Daarmee de 20 verschillende geïnstalleerde DVD's simpel kiezen en rijden maar.
Begin me dan ook heel hard af te vragen wat TTS echt toe voegt aan wat ik nu heb. Ga zeker geen 99 euro uitgeven voor een product wat blijkbaar niet klaar is.
Net deze week begonnen met VR biken met originele VR software 1.33 en die via (heel veel) downloads naar versie 2.05 gebracht.
Naar mijn mening doet het wat het moet doen al ziet die interface er wellicht gedateerd uit, maar op Vista 32 bit ultimate draait het stabiel genoeg. Daarmee de 20 verschillende geïnstalleerde DVD's simpel kiezen en rijden maar.
Begin me dan ook heel hard af te vragen wat TTS echt toe voegt aan wat ik nu heb. Ga zeker geen 99 euro uitgeven voor een product wat blijkbaar niet klaar is.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........