Racefiets woon-werkverkeer
Na veel gelezen te hebben op dit forum, weet ik nog steeds niet wat ik precies wil, vandaar deze vraag naar advies, hallo allemaal!
Ik ben 23 jarige student, in januari zal ik beginnen met afstuderen.
Het bedrijf waarbij ik dat ga doen bevind zich op 20 km afstand. Ik wil dit elke werkdag op en neer gaan fietsen. Onderweg bevinden zich amper hoogteverschillen.
Ik heb geen ervaring met wielrennen, maar altijd een goede conditie gehad, en hard op mijn studentenbarrels door kunnen trappen. Momenteel studeer ik in Noorwegen, maar ik regelmatig met een mountainbike de heuvels op en neer moet, wat mij denk ik goed zal voorbereiden.
Aangezien ik 40 km per dag een flink eind vind, ben ik op zoek naar een nieuwe 'race' fiets.
Aspecten die ik belangrijk vind:
- Ik moet met alle weersomstandigheden kunnen fietsen (uitgezonderd extreme gevallen en ijzel)
- Ik wil niet dagelijks onderhoud hoeven doen.
- Ik wil de rit kort houden, dus een fiets waar ik een behoorlijk snelheid op kan behalen.
- Ik wil in een redelijke normale staat aankomen, dus niet onder de modder.
Na wat zoeken ben ik op de volgende 'eisen' gekomen:
- Voor en achter spatborden moeten er op zitten (gezet kunnen worden)
- Riemaandrijving ipv ketting, zodat ik er weinig onderhoud aan heb.
- Single gear, meer denk ik niet nodig te hebben op het platte stuk.
- Racebanden met toch genoeg breedte en profiel om door plassen en wat sneeuw te kunnen komen.
- Race frame/stuur voor de goede houding.
- budget: maximaal 1300 euro (zit wat speling in), maar minder is ook niet erg.
Zoals gezegd heb ik geen ervaring met wielrennen, dus alle hulp en aanmerkingen zijn welkom.
Zijn de gestelde eisen geschikt voor mijn doel?
Welke fietsen kunnen jullie aanraden?
Alvast bedankt,
Niels
Ik ben 23 jarige student, in januari zal ik beginnen met afstuderen.