Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Newbie...afstellen lukt, maar toch gaat er iets niet goed.

Manique
Forum-lid

Manique 26 okt 2013 13:16

Ik ben na veel experimenteren met de schroeven en de kabelspanning in staat om mijn versnellingen aardig goed te laten lopen. Houdt rekening dat met drie voorbladen nooit alle standen 'vrij' kunnen lopen maar toch....??? Als ik de ketting op het middelste voorblad heb liggen dan loopt de ketting op de ogenschijnlijk meest minimale vrijlopende stand TOCH onregelmatig aan. Eenvoudig gezegd: de ketting loopt 'heen en weer' door de kooi ! en op die manier kun je stellen wat je wilt, maar je marge wordt dan wel heel smal. De ketting 'tikt' iedere ronddraai de buitenkant van de kooi een keer aan met drie/vier schakels....!!!!

Ik hoop dat ik het een beetje fatsoenlijk heb omschreven......ben benieuwd wat hier de eventuele oplossing voor is ?

ritchy
Forum-lid

ritchy 26 okt 2013 13:28

Loopt je voorderailleur mooi parallel met de crankbladen? Trimfunctie goed afgesteld?
Nicht loelen, radfahren!

specializedmerida
Forum-lid

specializedmerida 26 okt 2013 13:44

Wellicht dat je een paar kromme tandjes op je middenblad hebt
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Casper M
Forum-lid

Casper M 26 okt 2013 13:44

Aangezien je ketting maar met een aantal schakels per omwenteling je kooi steeds raakt (ik neem aan bij de zelfde crank stand elke keer) zou het misschien kunnen zijn dat je middelste blad een slag heeft, ofwel op een plek iets krom is.

Als de ketting op het grootste blad achter nog wat ruimte heeft aan de binnenzijde vd kooi, zou je inderdaad de gehele voorderailleur iets kunnen verdraaien(van boven afgezien, tegen de klok in).

Succes!!

Plaats reactie