Hallo,
ik wil een tweedehands tacx flow kopen met een reservewiel zodat ik simpel met mijn fiets de ene avond op de tacx kan en de volgende dag buiten.
Nu is er iemand die een tweedehands tacs aanbied met het volgende reservewiel:
Achterwiel Mavic X-517/Shimano XT/Vredestein.
Ik heb zelf een triple ultegra 12-25 met 52-39-30. Heb weinig verstand van cranks, kettingen en alles daaromheen.
Dus mijn vraag is, kan ik het reservewiel dat hij aanbiedt op mijn fiets zetten zonder dat ik problemen krijg met mn ketting oid?
Bedankt!
past dit reservewiel op mijn fiets?
lol, dat het een mtb-wiel is daar had ik niet eens rekening mee gehouden dat dat ook kon. Ok, bedankt dan is die deal geen optie. Was namelijk alleen aantrekkelijk als ik ook echt iets aan dat wiel zou hebben.
@john Wx dat doe ik liever niet, daar slijten mijn banden zo van en heb geen zin iedere keer buitenband te verwisselen.
@john Wx dat doe ik liever niet, daar slijten mijn banden zo van en heb geen zin iedere keer buitenband te verwisselen.
Pantaniet schreef:lol, dat het een mtb-wiel is daar had ik niet eens rekening mee gehouden dat dat ook kon. Ok, bedankt dan is die deal geen optie. Was namelijk alleen aantrekkelijk als ik ook echt iets aan dat wiel zou hebben.
@john Wx dat doe ik liever niet, daar slijten mijn banden zo van en heb geen zin iedere keer buitenband te verwisselen.
snap deze redenering niet helemaal. Ok dat je band wat slijt op een tacx, maar dat is nu ook niet in die mate dat je iedere 2 weken een nieuw buitenbandje van doen hebt. de slijtage is te vergelijken met het aantal afgelegde km op de weg. Dus de kostprijs van een extra wiel met band en pion : daarvoor kun je toch al een aantal extra buitenbandjes aanschaffen. Denk nu ook niet dat je duizenden km gaat afleggen op rollen dus zoveel bandjes extra zul je wel niet nodig hebben. Als het er ééntje op een seizoen zal zijn denk ik dat het al veel is.
Trifox schreef:snap deze redenering niet helemaal. Ok dat je band wat slijt op een tacx, maar dat is nu ook niet in die mate dat je iedere 2 weken een nieuw buitenbandje van doen hebt. de slijtage is te vergelijken met het aantal afgelegde km op de weg. Dus de kostprijs van een extra wiel met band en pion : daarvoor kun je toch al een aantal extra buitenbandjes aanschaffen. Denk nu ook niet dat je duizenden km gaat afleggen op rollen dus zoveel bandjes extra zul je wel niet nodig hebben. Als het er ééntje op een seizoen zal zijn denk ik dat het al veel is.
Ik hoor hier heel veel wisselende verhalen over. De een zegt dat normale banden als een gek slijten op een tacx en raden dus absoluut aan om te tacxen met een reservewiel en speciale tacx band. Jij zegt weer het tegenovergestelde. Kan iemand me helpen? Want als die banden op een tacx net zo slijten als buiten dan is een reservewiel etc natuurlijk niet nodig.
Na zo ongeveer 10-15 uur op mijn Tacx, was het achterbandje toch aardig vierkant. Was een Vittoria Rubino, misschien scheelt het per merk, maar ik vond het niet fijn meer om na Tacx gebruik met dat vierkante ding weer de weg op te gaan.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Pegoretti Mxxxxxo
Canyon Grizl
Ze slijten inderdaad iets harder als buiten ik denk door de warmte op de rol.
Maar zeker niet zo hard dat een reservewiel de moeite is.
Gewoon proberen zou ik zeggen is uiteraard per band verschillend.
Maar zeker niet zo hard dat een reservewiel de moeite is.
Gewoon proberen zou ik zeggen is uiteraard per band verschillend.
i \'m not afraid to ride fast.
Its the crashing and burning that sucks
Its the crashing and burning that sucks
-
- Forum-lid
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47
Een ander voordeel van een 'tacx bandje' is dat de grip op de rol veel beter is. Voorheen gebruikte ik een oude buitenband op een reservewiel en als je flink aanzette dan slipte de band over de rol. Sinds ik zo'n oranje 'hometrainerband' van Conti erop heb liggen slip ik eigenlijk nooit meer door.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"