Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welke freewheel afnemer?

Catweazle
Forum-lid

Catweazle 20 okt 2013 15:05

Hoi,

Mijn freewheel draait door (beide kanten op). Dus ik wil even hem even los halen en doorsmeren via deze methode http://www.youtube.com/watch?v=eDdSpIPt5qk. Ik weet alleen niet welke casette afnemer ik nodig heb. Zou iemand mij kunnen vertellen welk type dit is? Misschien met een linkje naar een internetwinkel waar ik deze casette afnemer kan bestellen (als dit mag op dit forum)? Hieronder staan de fotos.

Mvg,

Erik

Afbeelding

Afbeelding

kees0251
Forum-lid

kees0251 20 okt 2013 15:25

Dat is een oude Uniglide body waarbij het kleinste kransje geschroefd is,
Extra kettingzweep dus....
Die link naar Youtube heb je niets aan, dat is een schroefpignon en die van jou is dat niet.
De cassette hoeft overigens niet van de body af, maar schoonmaken gaat dan wel veel makkelijker.
Werkvolgorde:
Met 1 kettingzweep cassette vasthouden en met de andere het buitenste kransje losdraaien >cassette van de naaf.
As uit de naaf demonteren (moeren+conus aan 1 kant eraf)
Aan de aandrijfzijde body verwijderen met 10 mm inbussleutel.
Body in bakje met sterke ontvetter laten weken en hopen dattie het weer gaat doen....
Klikt ie weer dan wat niet te dikke olie erin laten lopen.

Is tie overleden, dan heb ik nog wel zo'n body liggen.
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald

Catweazle
Forum-lid

Catweazle 22 okt 2013 20:42

Beste Kees,

Heel erg bedankt voor de uitleg! Ik ga twee kettingzweepen bestellen en de body in de ontvetter leggen. Hopelijk helpt dat. Ook heel erg bedankt voor het aanbieden van die body. Ik laat wel even weten hoe het gegaan is.

Met vriendelijke groet,

Erik

Catweazle
Forum-lid

Catweazle 20 nov 2013 12:09

Hoi Kees,
Ik had beloofd om nog even terug te schrijven over hoe het was gegaan. Ik heb jouw aanwijzingen precies gevolgd en nu werkt alles weer. Nogmaals bedankt!
Mvg,
Erik

Plaats reactie