Ademen met Buteyko-methode
Heeft iemand ervaring met de methode van Buteyko ?
Bedoeld om de ademhaling en zuurstofopname te reguleren.
Niet wetenschappelijk onderzocht in het westen maar toch interessant genoeg om eens nader te bezien.
En of dit ook wat kan betekenen voor hinder bij het ademen tijdens het fietsen in de koude lucht.
http://www.buteyko-methode.eu/
Bedoeld om de ademhaling en zuurstofopname te reguleren.
Niet wetenschappelijk onderzocht in het westen maar toch interessant genoeg om eens nader te bezien.
En of dit ook wat kan betekenen voor hinder bij het ademen tijdens het fietsen in de koude lucht.
http://www.buteyko-methode.eu/
Zij is ook tegen
Tsja, gezien de presentatie van deze methode , heeft het veel weg van de tell-sell reclames, kijk maar naar de recensies.. daar wordt over het algemeen beweert dat door het toepassen van de methode het medicijngebruik overbodig wordt en men geneest van alle kwalen.
Wat ook bij dubieuze praktijken veel voorkomt , is dat er een persoon naar voren wordt geschoven, die de methode "uitgevonden " heeft..en het hele verhaal wordt hieraan opgehangen, inclusief een indrukwekkende cv , meestal aan voor de leek toch onbekende instituten en ook meestal ver weg.
Maar misschien is het wel iets , deze methode, bovenstaande is slechts mijn mening.
MVG Arno
Wat ook bij dubieuze praktijken veel voorkomt , is dat er een persoon naar voren wordt geschoven, die de methode "uitgevonden " heeft..en het hele verhaal wordt hieraan opgehangen, inclusief een indrukwekkende cv , meestal aan voor de leek toch onbekende instituten en ook meestal ver weg.
Maar misschien is het wel iets , deze methode, bovenstaande is slechts mijn mening.
MVG Arno
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Nou ik heb een deel van deze symptonen en haal inderdaad te diep adem en soms ook gewoon een minuut niet.
Ik zelf fiets ook in verhouding tot medefietsers veel beter met warm weer als met koud weer.
Allergie bv is behalve als dit zich vanaf de geboorte voordoet altijd te verhelpen, alleen moet je weten waar het probleem zit bij de persoon en dat is niet zo makkelijk.
Om het weer als kwakzalverij af te doen gaat wat ver. We zouden ook eens wat vaker aan de farmaseutische industrie kunnen twijfelen die alleen maar gebaad zijn bij heel veel geld verdienen en niets anders.
Er liggen ook een paar artikelen dat kanker relatief makkelijk te genezen is maar met een middel waar de farmaseutische industrie niet aan verdient en er dus grote druk wordt uitgeoefend met "onafhanjkelijk" onderzoek dat dit weer onzin is.
Ik ben ook erg binair ingesteld, maar waarom grote groepen commercie wel geloven en andere veel mindere commercielle methodes niet is mij een raadsel.
Ik zelf fiets ook in verhouding tot medefietsers veel beter met warm weer als met koud weer.
Allergie bv is behalve als dit zich vanaf de geboorte voordoet altijd te verhelpen, alleen moet je weten waar het probleem zit bij de persoon en dat is niet zo makkelijk.
Om het weer als kwakzalverij af te doen gaat wat ver. We zouden ook eens wat vaker aan de farmaseutische industrie kunnen twijfelen die alleen maar gebaad zijn bij heel veel geld verdienen en niets anders.
Er liggen ook een paar artikelen dat kanker relatief makkelijk te genezen is maar met een middel waar de farmaseutische industrie niet aan verdient en er dus grote druk wordt uitgeoefend met "onafhanjkelijk" onderzoek dat dit weer onzin is.
Ik ben ook erg binair ingesteld, maar waarom grote groepen commercie wel geloven en andere veel mindere commercielle methodes niet is mij een raadsel.
Gelukkig dan maar dat de kwakzalvers er niet aan willen verdienen, het zou toch te erg zijn om goedgelovige mensen geld uit de zakken te kloppen...wasbeer2006 schreef:
.
Jammer genoeg klopt bovenstaande zin van mij niet ..kwakzalvers zijn er ook op uit om geld te verdienen, afgeven op de farmaceuische industrie als zijnde alleen maar op geld belust is iets te gemakkelijk .
Google bij bijv Bol.com eens op de titel " Behandeld of bekocht "
Homeopathie (en andere pseudo wetenschappelijke geneeswijzen) is een tak waar miljoenen in omgaat.Dat ontloopt de farmaceutische industrie niet zoveel qua omzet.
MVG Arno
-
materialist
- Forum-lid
Zodra een middel werkzaam is tegen: haaruitval, moe, misselijk, hoofdpijn, slapeloosheid, menstruatie klachten, zweetvoeten, obstipatie , depressie, snurken, acne...
Moet je je achter je oor krabben of dat wel kan, een kwestie van zelfbehoud.
Arno, bij de farma industrie gaat het om miljarden niet miljoenen, net als bij de alternatieve therapieen
Arno, bij de farma industrie gaat het om miljarden niet miljoenen, net als bij de alternatieve therapieen
Wat een rare manier om van jezelf te zeggen dat je niet al te snugger bent. Wat in zichzelf overigens ook erg raar iszorroi schreef:Zwart/Wit en geen grijs.sloeren schreef:Met wespennestrisico: Wat is "binair ingesteld"?
miljard of miljoen , het gaat om de orde van grootte , HEULVEUL dus. In ieder geval duurder dan een fietsmaterialist schreef:Zodra een middel werkzaam is tegen: haaruitval, moe, misselijk, hoofdpijn, slapeloosheid, menstruatie klachten, zweetvoeten, obstipatie , depressie, snurken, acne...