Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
20 sep 2013 09:10
de Telegraaf schreef:Grote ontslagronde Sanoma
AMSTERDAM -
De Finse uitgever Sanoma gaat een grote ontslagronde doorvoeren bij zijn Nederlandse bladentak. Het bedrijf brengt een aantal slechtlopende magazines onder in een sterfhuisconstructie en alle redacties moeten bezuinigingsvoorstellen indienen.
Dat schrijft het Financieele Dagblad op basis van bronnen. Sanoma wil zijn zwaartepunt verschuiven naar inkomsten uit digitale media. Hoeveel banen verdwijnen is niet duidelijk, maar de uitgever heeft al collectief ontslag aangevraagd. Vakbonden mogen in november met de bladenmaker om tafel.
Sowieso wordt de slechtlopende categorie van mannenbladen als Playboy en Nieuwe Revu tegen het licht gehouden. Volgens twee bronnen is de heroriëntatie echter veel breder. ,,De omvang is ongekend'', aldus een van hen, die er rekening mee houdt dat de helft van alle titels verdwijnt.
Ik hoop dat dit niet het begin is van een voor ons doemscenario.
Ik vind Fiets en Procycling leuk om te lezen.
En ben natuurlijk ook vaste gast op het forum.

-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Livio Livius
20 sep 2013 09:32
Fiets en Procycling mogen van mijn verdwijnen. Als magazine weinig toegevoegde waarde en vernieuwend. Men mist zo wie zo de boot met de nieuwe media en huidige ontwikkelingen. Met het blad Fiets zal hetzelfde gebeuren als met de LP, een kleine groep die de geur en kleur van een fysiek product willen vasthouden. Ergo niet levensvatbaar.
What makes the boat go faster?
-
superb11
- Forum-lid
superb11
20 sep 2013 09:59
Een blad als Fiets bedient natuurlijk een nicemarkt dus het zou mij niets verbazen als deze titel zou gaan sneuvelen.
In dat licht vraag ik me af hoe ik de brief bij het september-nummer moet lezen die gaat over Fiets op de Ipad.
Is dat een voorbode van wat mogelijk gaat komen: alleen digitaal en niet meer op papier? Of levert dat te weinig op qua bezuinigingen en wordt de hele titel incl. redactie op straat gezet. In ieder geval sterke gewenst aan alle mensen bij Fiets in deze onzekere tijden.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
20 sep 2013 11:17
Racefietsen is allang geen nichemarkt. Ligfietsen wel.
Tegen blogs als DC Rainmaker kan Fiets gewoon niet op. En vreemd genoeg doen ze ook geen pogingen daartoe.
-
gandalf
- Forum-lid
gandalf
20 sep 2013 11:27
Of ze het niet kunnen weet ik niet, wel dat ze het niet proberen. Als je ziet hoe diepgaand DC producten bespreekt dan vallen die semi-reclame verhaaltjes van Fiets over 3 fietsen of 46 paar race-schoenen daar natuurlijk volledig bij in het niet. Een blad met DC-achtige besprekingen van fietsen, reizen, tochten en accessoires zou ik wel lezen.
Bij de huidige Fiets ben ik al jaaaren geleden afgehaakt
It is not a lie if you believe it...
-
serbak
- Forum-lid
-
Contact
serbak
20 sep 2013 11:48
2r voor iPad of iPhone is een gratis interactief magazine. Initiatiefnemer is Gerard Vroomen. Zal dit de toekomst worden voor Fiets? 2r staat nog in kinderschoenen maar is wel tof om te lezen/kijken/luisteren. Koop Fiets altijd via iPad maar biedt geen meerwaarde ten opzichte van papieren magazine. Bij 2r hebben ze dit wel heel tof gedaan.
-
ever
- Forum-lid
ever
20 sep 2013 12:24
Je zou natuurlijk Procycling en Fiets ook kunnen mergen. Procycling is een internationale titel, volgens mij voegen ze daar zelf wat NL inhoud aan toe. Dan nog een klein beetje Fiets inhoud er aan toevoegen en voila, voor een lager budget heb je toch nog een tijdschrift.
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
20 sep 2013 13:10
Zou het erg jammer vinden. FIETS blijft voor mij een blad dat qua inhoud net even een andere mix biedt dan de rest. En, belangrijk, met FIETS zou waarschijnlijk ook dit gehele forum verdwijnen. Ik zou er bijna actie voor gaan voeren...
Misschien een paar bladen samenbrengen ja... Maar ik heb niet zoveel met ProCycling. Af en toe een artikeltje over het profwielrennen is oke, maar voor mij is de fiets-wereld zelf interessanter.
-
Rodrick
- Forum-lid
Rodrick
20 sep 2013 13:12
In weerwil van wat hier wordt gesuggereerd zijn zowel Fiets als Procycling springlevend. Het nieuws dat vanochtend groot werd gebracht is waarschijnlijk gebaseerd op een campagne hier bij Sanoma om het redactieproces meer van deze tijd te maken. Inderdaad zitten sommige titels in de gevarenzone maar, zoals gezegd, Fiets en Procycling niet.
De laatste Toureditie van Procycling is 60.000 keer verkocht, een stijging over de hele lijn van 5 procent. De discussie of 'we de boot missen' is een andere en zolang er zo veel mensen iedere maand weer vragen om een gedrukte Fiets en Procycling, blijven we dat lekker doen.
-
ponsteen
- Forum-lid
ponsteen
20 sep 2013 14:13
Goed om te horen, Rodrick... De organisatorische wrevel tussen jullie en het hoofdconcern doet je natuurlijk meteen aan het ergste denken...
-
Rodrick
- Forum-lid
Rodrick
20 sep 2013 14:29
Niet doen, Ponsteen. Ik vind het wel grappig hoe in dit topic de meningen al zijn gevormd, terwijl ik over andere informatie beschik. Da's geinig.
Verder gaan we hier gewoon door met de koers die we hebben ingezet.
-
ophetkantje
- Forum-lid
ophetkantje
20 sep 2013 14:38
rodrick schreef:Verder gaan we hier gewoon door met de koers die we hebben ingezet.
Altijd doen, nooit opgeven tijdens de koers, mooie beeldspraak in deze.
Ach, ik zeg ook maar wat