comfortabelste band
Mijn vriendin heeft sinds kort een Specialized Dolce gekocht.
Ze heeft wat last van de trillingen als ze over slecht wegdek rijdt.
Momenteel liggen er specialized anti lek banden van 25 mm op. Ik vermoed dat die niet top of the range zullen zijn.
wat is nu de comfortabelste band? Breder dan 25 mm zal waarschijnlijk niet passen. Als je die nog in met een blauw kleurtje kan krijgen dan zou het ideaal zijn.
Of geeft een bandenwissel maar erg weinig verschil?
Ze heeft wat last van de trillingen als ze over slecht wegdek rijdt.
Momenteel liggen er specialized anti lek banden van 25 mm op. Ik vermoed dat die niet top of the range zullen zijn.
wat is nu de comfortabelste band? Breder dan 25 mm zal waarschijnlijk niet passen. Als je die nog in met een blauw kleurtje kan krijgen dan zou het ideaal zijn.
Of geeft een bandenwissel maar erg weinig verschil?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Vittoria open pave in 24mm aan 5.5-6 bar. Ze zijn wel groen, en ze zijn niet goedkoop, maar ik ben er vrij gerust in dat jouw vriendin op niets anders meer zal willen fietsen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

Rij daar ook mee, prettige bandjes om mee te rijden. Prijs valt nog redelijk mee, 78 euro betaald voor een setje onlangs geloof ik.de zwarten schreef:Vittoria open pave in 24mm aan 5.5-6 bar. Ze zijn wel groen, en ze zijn niet goedkoop, maar ik ben er vrij gerust in dat jouw vriendin op niets anders meer zal willen fietsen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Koop gewoon een setje Vredestein Fortezza Tricomps oid. Ben je voor 62,- klaar en heb je ook een prima band. Dat laatste restje verschil merk je echt niet meer. 0,2bar drukverschil zal meer opvallen. Zelfde geldt voor GP4000s, Michelin Prorace.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
62 euro? Fortezza's kosten 20 euro ps bij Walstock.
-
- Forum-lid
24 euro bij de wielershop waar ik ze gister heb besteld. Altijd met Conti`s gereden (kort uitstapje naar Schwalbe), maar toch de Fortezza maar eens proberen..
-
- Forum-lid
Hoe is de grip? Bij aanzetten in de bocht op een droge wegde zwarten schreef:Vittoria open pave in 24mm aan 5.5-6 bar. Ze zijn wel groen, en ze zijn niet goedkoop, maar ik ben er vrij gerust in dat jouw vriendin op niets anders meer zal willen fietsen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nog beter. Zonde van het geld om die Vittorias te kopen.havana schreef:62 euro? Fortezza's kosten 20 euro ps bij Walstock.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Comfortverschil tussen de Pave en Fortezza Tricomp is zeker merkbaar. Neemt niet weg dat voor 99% van de fietsers die 15€ extra per band het niet waard is. Dan kun je beter een andere band in 25mm nemen.