SRAM Wifli achterderailleur met Ultegra triple
Weet iemand uit ervaring of een SRAM Wifli achterderailleur (RED) gaat werken met een Ultegra triple (52/39/30) voor ? Het gaat me niet om de shifters, maar heeft een Sram Red Wifli genoeg capaciteit om de kettingvariatie op te kunnen vangen ?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zie persoonlijk niet in waarom dat niet zou gaan. Tenzij je een extreme cassette achter gaat monteren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Waarom niet? Waar maak ik de denkfout?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je kan met Sram shifters geen triple voor-derailleur schakelen. Shimano shifters zijn niet compatible met een Sram achter-derailleur.
Waarom niet gewoon een Ultegra achter-derailleur. Officieel kan je volgens Shimano al een 30 schakelen, dus een 32 zal dan ook probleem gaan.
Waarom niet gewoon een Ultegra achter-derailleur. Officieel kan je volgens Shimano al een 30 schakelen, dus een 32 zal dan ook probleem gaan.
Schakelverhouding is ook anders. 2:1 i.p.v. 1:1. Correct me if I'm wrong.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Volgens mij is dit de vraag, en niet of je de SRAM derrie met een Shimano shifter kunt aansturen. Dat weet ik ook welJoshua3 schreef:Het gaat me niet om de shifters, maar heeft een Sram Red Wifli genoeg capaciteit om de kettingvariatie op te kunnen vangen ?
Kan ik bevestigen. Onlangs een 32 cassette gemonteerd op een Ultegra triple van een collega. Het gaat, al moet je de B-schroef wel volledig indraaien. Daardoor gaat de boel wat houterig schakelen, maar het werkt.amclassic-fan schreef:Officieel kan je volgens Shimano al een 30 schakelen, dus een 32 zal dan ook probleem gaan.
Het is maar hoe je het bekijkt. Het zou kunnen als je rechts een SRAM shifter gebruikt en links een Shimano triple shifter.
Dus door voor de koelkast Daniel!! Moeten ze maar een meer gedetailleerde vraag stellen na zelf eerst te hebben gezocht.
Nee nee Havana. Dat had je dan eerder moeten zeggen. Je wurmt je naar je gelijk

Eerder kon het volgens jou toch niet

Nee nee Havana. Dat had je dan eerder moeten zeggen. Je wurmt je naar je gelijk
Eerder kon het volgens jou toch niet
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock