Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
Iblauw
- Forum-lid
Iblauw
22 aug 2013 13:49
Aangezien ik mijn carbon Deda Superzero zadelpen vern**kt heb (scheur precies op plek van spleetje in het frame) ondanks dat ik hem op slechts 4Nm aangedraaid heb vraag ik mij het volgende af:
Heb ik bij montage van een carbon zadelpen ook een andere klem nodig op mijn frame? Ik heb een Sensa Giulia carbon frame en bij aflevering zat hier een alu zadelpen met alu klem op. De Deda heb ik later gemonteerd en dit ging dus fout... Zie afbeelding voor het type klem dat ik heb. Is deze OK voor de Syntace P6 Hiflex die ik net besteld heb?
Dit is wat er gebeurd is met de Deda:

Laatst gewijzigd door
Iblauw op 22 aug 2013 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
22 aug 2013 14:01
Hoe zwaar ben je? Welke momentsleutel heb je gebruikt?
Ik heb op mijn beide Giulia's een carbon zadelpen zitten en geen problemen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’

-
Iblauw
- Forum-lid
Iblauw
22 aug 2013 14:41
amclassic-fan schreef:Hoe zwaar ben je? Welke momentsleutel heb je gebruikt?
Ik heb op mijn beide Giulia's een carbon zadelpen zitten en geen problemen.
Ik ben 97kg en heb een Tacx momentsleutel die van 5-25Nm gaat. Ik zet hem op 5 en draai dan volgens de schaalverdeling die op het handvat zit nog 1Nm naar beneden. Hij zal vanaf daar niet zo precies meer zijn, maar het zal altijd minder zijn dan 5Nm....
Zo stel ik hem in:
Maar wellicht is 4Nm ook nog teveel? Op de klem staat max 5Nm, maar dit kan natuurlijk ook enkel een aanwijzing zijn voor wat het frame kan hebben icm een alu pen? Misschien dat een carbon pen minder strak moet?
De Deda is nog niet afgeschreven trouwens. Deze monteer ik op de Alu Sensa van mijn vriendin. Bij haar zit de zadelpen 4cm dieper dus volgens mij is er dan geen gevaar meer.
P.S. 2 Giulia's?

Één als reserve? - staan er al foto's in het Sensa topic?

Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT