Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

vraagje over shifters

Remko vd brink
Forum-lid

Remko vd brink 14 aug 2013 23:12

Hallo,

Ik ben vrij nieuw in raceland tot drie jaar terug altijd op de mtb gezeten, nu ben ik gaan rennen/racen of hoe jullie het ook noemen.

Ik ben zelf een fiets aan het opbouwen omdat ik dat het leukste vind, krijg ik een connectie met de fiets heerlijk.

Maar goed het is een koga roadracer uit 2008 carbon.

De shifters deed ik vandaag om het stuur heen maar nu komt het hoe zet je ze vast.
Is dat door stuurlint of moet je ze wel vast draaien.
Het zijn ultegra 6600 shifters.

Alvast bedankt

Mvg
Remko

Remko vd brink
Forum-lid

Remko vd brink 14 aug 2013 23:13

Oja ik heb altijd onder een ander account hier gezeten, maar op de één of andere manier kwam ik er niet meer op.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 aug 2013 23:21

Remko vd brink schreef:Hallo,

Ik ben vrij nieuw in raceland tot drie jaar terug altijd op de mtb gezeten, nu ben ik gaan rennen/racen of hoe jullie het ook noemen.

Ik ben zelf een fiets aan het opbouwen omdat ik dat het leukste vind, krijg ik een connectie met de fiets heerlijk.

Maar goed het is een koga roadracer uit 2008 carbon.

De shifters deed ik vandaag om het stuur heen maar nu komt het hoe zet je ze vast.
Is dat door stuurlint of moet je ze wel vast draaien.
Het zijn ultegra 6600 shifters.

Alvast bedankt

Mvg
Remko
Nee, die moet je echt vastzetten :shock: Kijk eens in de Shimano 6600 Shifter handleiding sectie 'Installation to the handlebar'

Aan de buitenkant tussen rubber en metaal zit een ruimte waarin je een 5mm lange inbus moet steken welke de ring die om het stuur gaat open en dicht draait. Je hebt die ringen toch wel aan je shifters vastzitten?

Kijk eens even welke onderdelen je allemaal precies hebt en download dan allereerst alle SI (Service Instructions) en EV (Exploded Views) voor de Ultegra onderdelen die je hebt.
Laatst gewijzigd door Zorro op 14 aug 2013 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 14 aug 2013 23:22

Aan de buitenkant zit een gleuf die verder gaat onder de rubber hood. De lange kant van een 5mm inbus erin en met beleid aandraaien. Bedenk dat een shifter die niet knalvast zit bij een val verschuift en een die wel knalvast zit, bij een val breekt....

Remko vd brink
Forum-lid

Remko vd brink 15 aug 2013 10:07

Helemaal niet meer aan gedacht dat je op de site van shimano de handleidingen kan downloaden, bedankt voor de verversende tip.
Krijg je als je drie jaar niet meer met fietsen heb gedaan hahaha.

En idd met stuurlint erover zou niet echt gaan werken hahaha, gisteren al drie heerlijke wijntjes op toen ik dit schreef.

Bedankt

Plaats reactie