Strakke buitenband
Hallo,
Heeft iemand nog tips mbt het plaatsen van een zeer strakke buitenband.
Alles gaat goed.... tot het laatste stukje. Ik heb inmiddels 2 bandenlichters gebroken!
Na 2 uur klungelen heb ik eindelijk het bandje er op gekregen. Dit wil ik niet tijdens een lekke band onderweg hebben. Wellicht raakt de band nu wel iets opgerekt, nu deze op de velg zit en de binnenband is opgepompt.
Groet,
Kick
Alles gaat goed.... tot het laatste stukje. Ik heb inmiddels 2 bandenlichters gebroken!
Na 2 uur klungelen heb ik eindelijk het bandje er op gekregen. Dit wil ik niet tijdens een lekke band onderweg hebben. Wellicht raakt de band nu wel iets opgerekt, nu deze op de velg zit en de binnenband is opgepompt.
Groet,
Kick
-
- Forum-lid HC
Zorg ervoor dat je de band aan de tegenoverliggende kant goed diep in de velg legt.
Had hetzelfde probleem met m'n nieuwe carbon velgen ism ContiGP4000S buba's. Ik kreeg deze met geen mogelijkheid erom. Heb uit eindelijk een bandenhulp (Cordo bandenknecht) gekocht en kreeg hiermee moeiteloos de band erop. Ik heb nu m'n pompje ingewisseld voor de bandenknecht ism een CO2 patroon voor het geval ik onderweg pech krijg....
(Dit trouwens dankzij de geweldige zoekfunctie van dit forum, waarvoor hulde dat deze weer terug is
(Dit trouwens dankzij de geweldige zoekfunctie van dit forum, waarvoor hulde dat deze weer terug is
-
- Forum-lid HC
Na de eerste keer, wordt het iets minder problematisch om de buitenband er weer op te krijgen,omdat hij wat opgerekt is. Echter gemakkelijk wordt het niet, het vergt behoorlijk wat kracht met de duimpjes.
Zeker als het een nieuwe band is ken ik het gevoel hem er niet op te krijgen. Dus veel oefenen zou ik zeggen, zorg dat de band aan de ander kant diep in de velg ligt door wat lucht uit de binnenband te laten lopen en wrijf vervolgens zowel links als rechts naar boven de band diep in de velg tot aan de band buiten de velg om deze vervolgens met de handpalm te forceren in de velg te klikken. herhaal dit tot het laatste ultieme moment dat de band is gemonteerd. Gebruik in geen geval bandenlichters, deze kunnen de binnenband beschadigen en kan je weer opnieuw beginnen! Ik weet zeker dat het je zal lukken. Veel succes.cjvjr schreef:Hallo,
Groet,
Kick
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Een bandenlichter is geen bandenoplegger. Niet gebruiken.
Je kunt beginnen met: - band wat rekken, op verwarming leggen, in een kurkendraaier vorm draaien. Dus vooraf band proberen soepel te krijgen.
Niet teveel lucht in de band doen
Laatste stuk: Velg blokkeren tegen een tafelrand: borst drukt tegen het wiel aan en dan met 2 handen het laatste stuk erop kneden.
Zeep maakt het alleen maar gladder waardoor je minder grip hebt. Het moet zonder zeep kunnen.
Je kunt beginnen met: - band wat rekken, op verwarming leggen, in een kurkendraaier vorm draaien. Dus vooraf band proberen soepel te krijgen.
Niet teveel lucht in de band doen
Laatste stuk: Velg blokkeren tegen een tafelrand: borst drukt tegen het wiel aan en dan met 2 handen het laatste stuk erop kneden.
Zeep maakt het alleen maar gladder waardoor je minder grip hebt. Het moet zonder zeep kunnen.
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- scubadiver
- Forum-lid
Misschien is dit wat voor je: http://www.allesvoorderacefiets.nl/shop ... necht.html.
Is niet groot en kun je dus ook meenemen voor onderweg.
Is niet groot en kun je dus ook meenemen voor onderweg.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2
-
- Forum-lid
Bandenknecht! Met afstand de beste oplossing.
-
- Forum-lid
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?wielertje schreef:en nie bang zijn voor zere handen, als je geen eelt hebt, ga je dat een beetje voelen
ik heb nog nooit een bandenknecht nodig gehad voor welke band/velg combi dan ook.
beetje zeep op de rand van de velg kan heeel goed helpen