latex biba
Vredestein of Vittoria; maar pas op, het komt heel nauw met montage. Goed door de talkpoeder halen, en heel goed kijken dat er geen stukje latex binnenband tussen velg en buitenband komt. (ik ben er om die reden mee gestopt; 2 keer een klapband gehad, waarvan een keer met een afloper)
Succes!
b.v.:
http://www.forpassionateriders.nl/shop/ ... nenbanden/
Succes!
b.v.:
http://www.forpassionateriders.nl/shop/ ... nenbanden/
Ik had ook de Vredestein 60mm, maar met mijn 38mm clinchers was het ventiel net te kort om fatsoenlijk te pompen. Flink irritant als je elke dag moet pompen.
Heb nu Michelin Air Comp latex biba's. Ook 60mm maar toch kennelijk net iets langer.
En idd uitkijken met monteren. Al 2 biba's opgeblazen in de achtertuin. Buren wilden al politie bellen ivm afsteken vuurwerk.
Heb nu Michelin Air Comp latex biba's. Ook 60mm maar toch kennelijk net iets langer.
En idd uitkijken met monteren. Al 2 biba's opgeblazen in de achtertuin. Buren wilden al politie bellen ivm afsteken vuurwerk.

- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In welk opzicht bedoel je?amclassic-fan schreef:Je realiseert je wel dat deze setup buiten Nederland niet echt aan te raden valt?nijkie schreef:Iemand tips welke latex biba voor 38mm full carbon clincher velgen,buba wordt vittoria sc 23mm.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Oké,weer wat geleerd,kan mss kan ik ook deze nemen http://www.mantel-bikeparts.nl/michelin ... ht-aircomploos schreef:Bij (lange) afdalingen kunnen de latex bandjes spontaan knallen a.g.v. warmlopende velgranden.
Maar zijn 52mm weet niet of dat gaat ivm de pomp,ik heb een joe blow pomp.
Vlg week voor het werk naar baveno en op mijn vrije dag mss de mottarone beklimmen en die heeft een aardige afdaling,maar heb ook de tube wielen mee.
Anders nog suggesties voor een betrouwbare goede biba?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En full carbon rem flanken van een clincher velg kunnen de warmte slecht kwijt, wat het risico op ontploffende binnenbanden aanzienlijk vergroot tov een alu velg.loos schreef:Bij (lange) afdalingen kunnen de latex bandjes spontaan knallen a.g.v. warmlopende velgranden.
Oki doki,heb met de 50mm tube wielen veel gedaald in andorra zonder problemen deze hebben wel keramisch remvlak.amclassic-fan schreef:En full carbon rem flanken van een clincher velg kunnen de warmte slecht kwijt, wat het risico op ontploffende binnenbanden aanzienlijk vergroot tov een alu velg.loos schreef:Bij (lange) afdalingen kunnen de latex bandjes spontaan knallen a.g.v. warmlopende velgranden.
Maar alle info is welkom.
De 38mm clincher (kuipers FCC38 1 jaar oud en 2000km) voor erbij gekocht.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
Tip, als laaglander gewoon de remmen niet zoveel aanraken in bergrijke omgevingenloos schreef:Bij (lange) afdalingen kunnen de latex bandjes spontaan knallen a.g.v. warmlopende velgranden.

Lekker de fiets laten lopen, en snel wennen aan de hogere snelheden.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.