Ik ben nog eens rond gaan kijken en kom toch voornamelijk bij onze Oosterburen uit. Het budget ligt dus tussen 1000/1300, in de praktijk komt het erop neer dat alles wat ik heb uitgekozen rond de 1300 ligt
De modellen:
Canyon AL 7.9 €1299 (exc verzenden en pedalen) Zie ik het goed dat deze een double heeft ipv. een triple?
COPPERHEAD 29 €1250 (inc pedalen, bij LBS)
Cube LTD SL 29 €1299 (exc pedalen)
Rose Mr Ride 1 €1371,67 (exc verzenden en pedalen) Groot voordeel bij Rose is natuurlijk dat je makkelijk een onderdeel kan wisselen, maar ook een double?
Wat ik erg lastig vind is dat meer dan met racers er nogal wat gemixd wordt met de groepen, dat maakt voor mij lastiger beoordelen hoe het met de kwaliteit zit. Ook zeggen de vorken mij niet zo veel, dus bij die twee zou ik vooral graag een zetje in de goede richting krijgen.
2 van de fietsen hebben ook een double, zelf heb ik eigenlijk nog nooit op een MTB gereden met een double, ik dacht eigenlijk dat die altijd triples hadden. Ik ben geen licht gewicht (90kg), dus momenteel heb ik een racer met een triple en 1 in aantocht met een compact. Is het dan wel raadzaam om geen triple te nemen? MTB klimmen zijn vaak korter, vooral in NL, maar stel dat ik eens over de grens ga in wat heuvelachtiger terrein...