Beste Formuleden,
Ik ga volgende week met de trein op vakantie in het buitenland. Om mijn fiets mee te kunnen nemen moet ik deze in een fietstas vervoeren. Nu heb ik er een op het oog van Vaude welke in de aanbieding is bij Mantel Bikeparts. Ik weet dat een koffer meer bescherming biedt maar, de fiets moet in de trein in een fietstas vervoerd worden.
Ik zit te twijfelen over de aanschaf van twee wieltassen voor mijn wielen. met het idee dat dit extra bescherming is voor het vervoeren van mijn fiets.
Klopt mijn gevoel of zijn er mede-forumleden die hier anders over denken?
Alle verdere tips en trucs zijn van harte welkom trouwens!
Wieltas nut?
-
- Forum-lid
Ik vervoerde mijn fiets altijd in de goedkoopste tas van bike-components.de. Zonder wieltassen trouwens, er zitten gewoon vakken in waar de wielen in kunnen.
Wat voor mij meespeelde: na de trein rolde ik de tas altijd op en bond hem op mijn rugzak. Nog 2 extra wieltassen was dan teveel van het goede.
Wat voor mij meespeelde: na de trein rolde ik de tas altijd op en bond hem op mijn rugzak. Nog 2 extra wieltassen was dan teveel van het goede.
-
- Forum-lid
Wouter, heb jij het over deze tas: http://www.bike-components.de/products/ ... sche-.html?
Hoe zit/staat je fiets daarin? En gebruikte jij nog foam of ander beschermend materiaal om een en ander extra in te pakken? Voorvork bijvoorbeeld, of achterderrie?
Ben van de week uit de trein gezet onder het mom van 'In de spits mag uw fiets niet mee, meneer'. Zo'n tas zou dan wel uitkomst bieden. Veertig euro is bovendien wel te overzien, dat heb ik in een jaar makkelijk terugverdiend.
Hoe zit/staat je fiets daarin? En gebruikte jij nog foam of ander beschermend materiaal om een en ander extra in te pakken? Voorvork bijvoorbeeld, of achterderrie?
Ben van de week uit de trein gezet onder het mom van 'In de spits mag uw fiets niet mee, meneer'. Zo'n tas zou dan wel uitkomst bieden. Veertig euro is bovendien wel te overzien, dat heb ik in een jaar makkelijk terugverdiend.
-
- Forum-lid
joep heb zelfde tas van bike components kan mijn frame er zo in heb wel maar maat 52 cm
Gebruik schuim voor onder tandwiel voorblad en waar ik stuur tegen frame duw en doe doek om ketting en nog doek om wielen die in zij vakken gaan bang om frame te beschadigen.
zo blijft mijn titanium fiets mooi voldoet goed
Gebruik schuim voor onder tandwiel voorblad en waar ik stuur tegen frame duw en doe doek om ketting en nog doek om wielen die in zij vakken gaan bang om frame te beschadigen.
zo blijft mijn titanium fiets mooi voldoet goed