de heilige graal
Beste Forumleden,
Heb een Canyon met Campa aangeschaft maar nog niet ontvangen. Met Ksyriums Elite. Bovendien heb ik nog een setje handgespaakte wielen met record naaf.
Nou ben ik mij al een tijdje aan het orienteren op een extra setje wielen, al dan niet om die Ksyriums Elite te gaan verkopen.
Dat extra setje wielen zou mij dan minimaal 300 gram lichter moeten zijn en niet meer kosten dan 600 euro (+ dan eventueel wat ik nog voor die Ksyriums Elite kan krijgen)
Nou ben ik al een tijdje aan het zoeken/googelen/weightweeninien...maar kan niet echt iets interessants vinden.
Ben ik op zoek naar de heilige graal of is er voor het geld wat ik wil uitgeven een wielset die aan mijn criteria voldoet?
PS weet iemand een goede thread over de functionele meerwaarde van hoge velgen?
Heb een Canyon met Campa aangeschaft maar nog niet ontvangen. Met Ksyriums Elite. Bovendien heb ik nog een setje handgespaakte wielen met record naaf.
Nou ben ik mij al een tijdje aan het orienteren op een extra setje wielen, al dan niet om die Ksyriums Elite te gaan verkopen.
Dat extra setje wielen zou mij dan minimaal 300 gram lichter moeten zijn en niet meer kosten dan 600 euro (+ dan eventueel wat ik nog voor die Ksyriums Elite kan krijgen)
Nou ben ik al een tijdje aan het zoeken/googelen/weightweeninien...maar kan niet echt iets interessants vinden.
Ben ik op zoek naar de heilige graal of is er voor het geld wat ik wil uitgeven een wielset die aan mijn criteria voldoet?
PS weet iemand een goede thread over de functionele meerwaarde van hoge velgen?
Op www.superlight-bikeparts.de staan bij "Laufradsetze" -"Criterium Raeder" (en tune) een aantal zeer lichte setjes in de prijsklasse die jij zoekt.
Let op: tubes en clinchers staan door elkaar.
Let op: tubes en clinchers staan door elkaar.
Campa Neutrons of Shamals komen aardig in de richting van wat je wilt geloof ik.
Spit de 'wielen' sectie even door, genoeg info over hoge velgen
Spit de 'wielen' sectie even door, genoeg info over hoge velgen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Die Tune setjes zien er wel interessant uit!
Iemand enige ervaring met het merk? Zijn dit eigenlijk kwalitatief goede wielen?
Worden deze ook ergens verkocht in België en/of Nederland?
Iemand enige ervaring met het merk? Zijn dit eigenlijk kwalitatief goede wielen?
nigel_tufnel schreef:Die Tune setjes zien er wel interessant uit!
Van Herwerden in Voorburg heeft Tune wielen.
Althans, ik zag ze laatst staan onder een Litespeed.
Cheers,
Peter
Iemand ervaring met gemaakte wielen door www.superlight-bikeparts.de?? Prijstechnisch zijn ze best scherp.
-
- Forum-lid
Niemand ervaringen met Tune wielsets of www.superlight-bikeparts.de??
Wellicht wordt je zoektocht een stuk makkelijker als je weet dat Mavic nogal wil overdrijven met zijn gewichten. Reken er al snel op dat K Elite 100g meer weegt dan door Mavic zelf opgegeven. Wielsets met alu velgen kunnen nou eenmaal niet veel lichter gemaakt worden dan 1450, als je duurzaamheid en betrouwbaarheid belangrijk vindt. Shimano maakt met de 7850 c24 cl wielen die weliswaar iets lichter zijn, maar waar serieus bespaard is op de wanddikte van de velgen, waardoor je relatief snel de velg doorremt.
Tenzij je 55kg weegt en op zoekt bent naar een setje voor speciale ritten, dan zit je mijns inziens gewoon vast aan een minimum van 1400gr. Maar blijf vooral zoeken!
Tenzij je 55kg weegt en op zoekt bent naar een setje voor speciale ritten, dan zit je mijns inziens gewoon vast aan een minimum van 1400gr. Maar blijf vooral zoeken!