Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsdrager Spinder Hawk op slot zetten

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 27 mei 2013 11:26

Ik ben in bezit van een Spinder Hawk fietsendrager. Top ding, maar wat me tegenstaat is dat ik de drager er altijd af moet halen als ik mijn auto ergens (voor langere tijd) parkeer. De drager is namelijk te verwijderen met een simpele moersleutel.

Er zijn hier vast wel meer mensen met een soortgelijke drager, dus was benieuwd hoe die dat oplossen.

Gisteren kwam ik al een mooi accessoire tegen waarmee je in ieder geval fietsen op slot kunt zetten "in" de drager: http://hollandbikeshop.com/fietsendrage ... op-rab007/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar nu zoek ik dus nog een manier om ook de drager zelf er niet al te makkelijk af te laten jatten.

Volgens mij heeft Spinder hier zelf geen accessoire voor, dus gooi ik het op de creativiteit van mijn mede-forummers. :)
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

revolution
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:30

revolution 27 mei 2013 12:16

In de trekhaakkop zit een schuifplaat en die kan je toch vergrendelen met een hangslotje als ik me goed herinner?

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 27 mei 2013 12:38

Die van mij kun je in ieder geval met een hangslot vergrendelen. Niet vergeten de rubberen bandjes waarmee je de wielen vastzet er tijdelijk af te halen, want zelfs die worden nog gejat in dit fijne land.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 27 mei 2013 12:47

revolution schreef:In de trekhaakkop zit een schuifplaat en die kan je toch vergrendelen met een hangslotje als ik me goed herinner?
Allejezus.. haha, inderdaad. Dat ik hier nog niet aan had gedacht.

Dit topic heeft nooit plaatsgevonden. :oops:
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Plaats reactie