Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Namaak als echt aanbieden

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 26 mei 2013 17:40

Weet je wat ik straf vind?
Dat iemand die hier toch al enige tijd actief is op het forum, een namaak Pinarello Dogma te koop zet alsof het een echte is.
Hij maakt nergens allusie op het feit dat het een "nepperd" , "namaak" , "replica"' maar alleszins geen echte is.

Foei RacingRalph

Zijn verkoop topic is ondertussen door een moderator gesloten.

Volgens de regels mag hier je geen namaak verkopen, maar dat vind ik niet het ergste.
En ik heb niets tegen "namaak" maar je moet het wel van in den beginnen duidelijk communiceren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

elefantino
Forum-lid

elefantino 26 mei 2013 19:28

Bedoel je nu dat hij een nep-Pina als een echte probeerde te verkopen? Dat is namelijk oplichting, en lijkt me reden voor een ban.

Of wist hij zelf niet dat de fiets nep was?

elefantino
Forum-lid

elefantino 26 mei 2013 19:45

mackersv2.0 schreef:Dat eerste dus.
RacingRalph schreef:Het komt allemaal uit dezelfde fabriek, ik als klein bikeshopje kan dat bevestigen waarbij Cardsports mij dit ook heeft toegegeven. Nee, deze is niet via een dealer gekomen, ja is identiek aan wat jij voor "echt" aanneemt. Voor mij geen verschil.
Lijkt me geen reclame voor zijn bikeshopje
Begrijp ik nu goed dat hij het zelf niet zo'n probleem vindt? :roll:

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 26 mei 2013 19:45

mackersv2.0 schreef:Dat eerste dus.
RacingRalph schreef:Het komt allemaal uit dezelfde fabriek, ik als klein bikeshopje kan dat bevestigen waarbij Cardsports mij dit ook heeft toegegeven. Nee, deze is niet via een dealer gekomen, ja is identiek aan wat jij voor "echt" aanneemt. Voor mij geen verschil.
Lijkt me geen reclame voor zijn bikeshopje
In zijn verkooptopic was er nergens sprake van dat het een "nepperd" was.
Hoeveel mensen denken dat ze rondrijden op een zogenaamde "merkfiets", en er ook voor betaald hebben, terwijl het een namaak is?

Een "nepperd" verkopen zonder dit uitdrukkelijk te vermelden is volgens mij ordinaire oplichting.

En of de verkoper dat wel vertelt als je er om vraagt, of het spontaan na een eerste contact meegeeft doet er niet toe.

En of ze uit dezelfde fabriek komen en dezelfde kwaliteit hebben doet er ook niet toe.

Oplichting, en niets minder.
Nothing to defend

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 26 mei 2013 20:20

Hij staat ook "als een echte" op marktplaats te koop:

Pinarello Dogma, Think 2 lakschema, one of a kind

=>http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 26 mei 2013 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nothing to defend

elefantino
Forum-lid

elefantino 26 mei 2013 20:32

Ik neem aan dat we hem hier niet meer terugzien?

RacingRalph
Forum-lid

RacingRalph 19 jul 2013 20:29

Willen jullie onderstaande nog eens lezen? Er staat nergens, dat als je wel imitatie verkoopt je buiten het sluiten van het betreffende topic niet nog eens een topic mag aanmaken.

Voor de goede orde, ik heb NIET bewust een replica aangeboden als ECHTE. Dan had ik waarschijnlijk een veel hogere prijs gevraagd voor de fiets. Ik heb echter wel BEWUST, na het erop attent maken mijn marktplaatsadvertentie verwijderd en opnieuw met REPLICA aangeboden en zo uiteindelijk ook verkocht. Particulier wel te verstaan, mensen die het dan nodig vinden persoonlijk te worden... tsja, zucht u zult niet wijzer zijn?

Wat ik wel zorgelijk vind is dat jullie geen enkel stukje vergevingsgezindheid kunnen tonen, met andere woorden, op je kind (voor zover je die mag hebben) blijf je ook boos voor iets wat je niet goedkeurd?

Wat ook jammer is is dat moderators meelopen met de mening van anderen. In de regelgeving van het eigen forum staat niets van een gevolg. Het had de moderator in kwestie meer gesierd mijn topic te doen sluiten en attenderen op hetgeen niet door de beugel kan. Ik heb ook helemaal geen probleem met hetgeen er gebeurd is, kan me er zelfs prima in vinden. Maar als ik later, door een eerder misverstand, wel correct artikelen probeer te verkopen doet men terugkijken naar eerdere actie's.... waarom? Sterker, die vraagstelling is niet eens van toepassing, het staat immers nergens in de regelgeving... Dus heren/dames, lees nogmaals het navolgende en daarbij het verzoek aan een der moderators mij van een antwoord te voorzien, zodat we dit als normale mensen kunnen oplossen.

Belangrijk : De regeltjes !! Lees dit voor je hier iets post!

Te koop reglement:

In dit forum mogen particuliere forumleden fietsgerelateerde goederen aanbieden. Handelaren worden dus geweerd, het forum is alleen bedoeld voor forumleden die sporadisch eigen materiaal verkopen.
Omdat het aantal te koop topics van handelaren en mensen die hier alleen even hun spullen komen verkopen de spuigaten uit begint te lopen stellen we een minimum van 25 posts in voordat je een verkooptopic mag openen, daarnaast moet je minimaal een maand lid zijn.

Voorwaarden:

- maximaal 1 actief verkooptopic per persoon

- geef een duidelijke omschrijving van de aangeboden goederen. Kleur, staat van onderhoud, leeftijd etc.

- zet indien van toepassing de maat erbij (framemaat, kledingmaat etc.).

- geef een vraagprijs.

- vermeld ook je mailadres, als dit in je profiel nog niet staat ingevuld.

- een foto bij je advertentie is handig en het verkoopt makkelijker. Graag niet breder dan 640 pixels.

Je plaatst een foto als volgt: Klik op afbeelding en kopieer de link vanaf de website waar je foto staat, direct vanaf je computer linken werkt niet! Een andere optie is om een foto te uploaden op de website, dat kan met de regel die je onder het berichtvak vind als je een nieuw bericht post.

- alleen topic-gerelateerd antwoorden. Onzinnige reacties, meningen over aangeboden goederen, over de vraagprijs of onvolledige te koop topics worden verwijderd.

- Omhoog "kicken" van topics niet vaker dan eens per 48 uur.

- Edit je post als het artikel verkocht is, dan kunnen de mods het topic vervolgens sluiten.

- Reageer niet in een topic die niet aan het reglement voldoet, de moderators spreken degene in kwestie zelf wel aan.

- Imitatie artikelen mogen niet worden aangeboden.

Karl66
Forum-lid

Karl66 19 jul 2013 23:58

Er zijn een aantal redenen als forum om een verkoopgedeelte te hebben. Een belangrijke daarvan is vertrouwen. In plaats van een anonieme verkoper van marktplaats, heb je op een forum een idee bij de persoon van de verkoper en zijn betrouwbaarheid. Met je vorige topic heb je niet alleen de regels geschonden, maar ook het vertrouwen door een imitatiefiets te koop te zetten, zonder dat te vermelden. Daarmee heb jij jezelf als een onbetrouwbare verkoper te kijk gezet. En omdat het onder andere juist om betrouwbaarheid gaat bij het verkopen via een forum, heb je jezelf dus buitenspel gezet en lijkt het mij een logische consequentie dat je hier niks meer mag verkopen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

RacingRalph
Forum-lid

RacingRalph 20 jul 2013 12:32

Karl66 schreef:Er zijn een aantal redenen als forum om een verkoopgedeelte te hebben. Een belangrijke daarvan is vertrouwen. In plaats van een anonieme verkoper van marktplaats, heb je op een forum een idee bij de persoon van de verkoper en zijn betrouwbaarheid. Met je vorige topic heb je niet alleen de regels geschonden, maar ook het vertrouwen door een imitatiefiets te koop te zetten, zonder dat te vermelden. Daarmee heb jij jezelf als een onbetrouwbare verkoper te kijk gezet. En omdat het onder andere juist om betrouwbaarheid gaat bij het verkopen via een forum, heb je jezelf dus buitenspel gezet en lijkt het mij een logische consequentie dat je hier niks meer mag verkopen.
Dat is jouw mening en die mag je hebben maar dat is nogmaals geen vastgestelde regel dus faalt je bedoeling. Ik vraag nogmaals een reactie van een moderator of site admin, welke ik beide over deze kwestie heb aangesproken maar na dagen nog geen reactie heb gehad....

RacingRalph
Forum-lid

RacingRalph 20 jul 2013 12:34

chrissiewizzie schreef:Die laatste regel is toch klip en klaar? En dit is een forum door en voor gebruikers. Daarbij is vertrouwen belangrijk. Lijkt me goed om een extra regel op te nemen dat bij willens en wetens overtreden van de forum regels qua verkoop iemand niet langer toe te staan om te verkopen. Dan ga je maar naar MP.
Als het opzettelijk is dan zeker, dat was bij mij niet zo, dan had ik 5000, 00 voor zoiets moeten vragen. Punt

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 20 jul 2013 13:00

RacingRalph schreef:
chrissiewizzie schreef:Die laatste regel is toch klip en klaar? En dit is een forum door en voor gebruikers. Daarbij is vertrouwen belangrijk. Lijkt me goed om een extra regel op te nemen dat bij willens en wetens overtreden van de forum regels qua verkoop iemand niet langer toe te staan om te verkopen. Dan ga je maar naar MP.
Als het opzettelijk is dan zeker, dat was bij mij niet zo, dan had ik 5000, 00 voor zoiets moeten vragen. Punt
Redelijk onzinnige dicussie. Er staat duidelijk in het verkoopreglement dat het niet mag, maar wel als je het niet opzettelijk doet ??? :roll:

Op sommige wegen mag je dus niet harder dan 120 , maar wel als je het niet opzettelijk doet??

Rare redenering.

RacingRalph
Forum-lid

RacingRalph 20 jul 2013 13:04

Oef jij hebt de rest gemist zie ik al wel, jammer. Er zit een groot verschil tussen opzet en onbedoeld... lezen svp. Dat het niet mag is inderdaad een logische gevolgstrekking waarvan ik niks tegenspreek.

Plaats reactie