Dames en heren, graag uw esthetisch advies! Voor bij dit frame (Spec Tarmac Comp 2012, wit-blauw-zwart) zoek ik een nieuw wielset. Budget is rond de 500E. Ik vraag mij bijvoorbeeld af: staan de witte uitvoering van de AmClassic 350 of 420 daar mooi bij, of wordt dat teveel wit? (ik zou dan denk ik wel de stickers eraf halen, toch, met dat rood?) En zijn er meer merken met witte, wat hogere velgen?
Alle tips welkom!
Wielen bij wit(-zwart-blauwe) fiets
Ikzelf vind witte velgen afschuwelijk, onder welke fiets dan ook. Bij dit mooie witte frame zou een totale zwarte afmontage mooi staan. Zwarte full carbon clinchers vind ik dan het mooiste smoelen. Wil je toch een alu remrand, zou ik mavic cosmics aanraden, een hoge wielset die onder elke fiets goed staan en zichzelf al duizenden keren heeft bewezen als een betrouwbare allrounder! Succes met je keuze...
ps de cosmics vind je regelmatig voor 500 euro op diverse forums
ps de cosmics vind je regelmatig voor 500 euro op diverse forums

Do not CROSS the road!
Idd. WH-RS80-C50 is ook nog een optie.zorba schreef:Ikzelf vind witte velgen afschuwelijk, onder welke fiets dan ook. Bij dit mooie witte frame zou een totale zwarte afmontage mooi staan.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Hey,
Mijn fiets is veel Wit / beetje blauw , en ik heb er rode FSA accenten in. Ik heb gewoon zwarte wielen gedaan ( RS20 voor woon/werk verkeer ) en zwart/blauwe Michelin Pro Race 4 banden. Zelf vind ik het wel netjes staan. Witte wielen zou wel het laatste zijn wat ik zou kopen - niet alleen qua stijl , maar ook qua schoonhouden.

Hier met de mooi weer wielen - en ook dan met een bruin/zwarte band is het netjes ( kan me deze banden niet voorstellen op witte wielen )
Mijn fiets is veel Wit / beetje blauw , en ik heb er rode FSA accenten in. Ik heb gewoon zwarte wielen gedaan ( RS20 voor woon/werk verkeer ) en zwart/blauwe Michelin Pro Race 4 banden. Zelf vind ik het wel netjes staan. Witte wielen zou wel het laatste zijn wat ik zou kopen - niet alleen qua stijl , maar ook qua schoonhouden.

Hier met de mooi weer wielen - en ook dan met een bruin/zwarte band is het netjes ( kan me deze banden niet voorstellen op witte wielen )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Moeilijk in te schatten hoe blauw dat blauw is. Maar je zou nog kunnen overwegen om een wielsetje te laten spaken (bij bv. Wheeltec net als ik) met blauwe Hope naven en blauwe alu nippels... Ook al is dat geanodiseerde van Hope Pro 3 naven niet exact hetzelfde blauw als het blauw in jouw frame. Dit is dan een lage XR270 velg, maar hogere Kinlin velgen kan Wheeltec ook bouwen. Grote blauwe stickers heb ik overigens inmiddels wel verwijderd en stuurlint zwart. Maar ForceWheelz kan ook met kleuren doen als je zou willen. Bij de meeste wielbouwers geldt dat je ze gewoon moet mailen voor een offerte, maar je zal verbaasd zijn over de kosten en het gewicht van je wielen.
Ik vind dat juist wel mooi. Op mijn oude mtb had ik ook rood geanodiseerde velgen met een gelakt rood frame...
Maar inderdaad hoor ik altijd dat ik voor veilig zwart moet gaan. Staat altijd, maar dat vind ik ook juist saai. Witte velgen zou ik ook niet zo gauw doen, maar als je de boel toch goed schoon houdt, gezien je witte frame kan het wel een unieke verschijning zijn natuurlijk. Witte spaken en witte naven bestaan ook er ook nog...
I.c.m. met witte banden ook nog mogelijk.. 
Ik vind dat juist wel mooi. Op mijn oude mtb had ik ook rood geanodiseerde velgen met een gelakt rood frame...
Maar inderdaad hoor ik altijd dat ik voor veilig zwart moet gaan. Staat altijd, maar dat vind ik ook juist saai. Witte velgen zou ik ook niet zo gauw doen, maar als je de boel toch goed schoon houdt, gezien je witte frame kan het wel een unieke verschijning zijn natuurlijk. Witte spaken en witte naven bestaan ook er ook nog...