Het gaat om een Shimano 10 speed cassette. Ik ben een beetje aan het modderen geweest en weet nu niet meer hoe en wat.
Op de body zat standaard een ring, die een beetje golvend is. Ik hoop dat iemand dit herkent.
Kan ik nu direct de cassette monteren, dus met de golvende ring. Of moet die ring eraf en moet ik de Shimanoring voor 100 speed cassette op de body plaatsen. Of allebei?
Ik hoop dat iemand raad weet.
Vraag over cassette op Fulzrum Racing Zero
Is het een body geschikt voor 11 speed? Dan moet er sowieso de standaard bij geleverde ring op bij 10 speed anders kun je de cassette niet eens vastzetten. Dit omdat een Shimano 11 speed cassette breder is dan een 10 speed. Dit is mijn ervaring met een Racing 1 van 2013.prjz schreef:Het gaat om een Shimano 10 speed cassette. Ik ben een beetje aan het modderen geweest en weet nu niet meer hoe en wat.
Op de body zat standaard een ring, die een beetje golvend is. Ik hoop dat iemand dit herkent.
Kan ik nu direct de cassette monteren, dus met de golvende ring. Of moet die ring eraf en moet ik de Shimanoring voor 100 speed cassette op de body plaatsen. Of allebei?
Ik hoop dat iemand raad weet.
Cicletti
Ik probeerde vandaag mijn 10speed Shimano casettte vast te zetten op een 11speed body en die kreeg ik ook niet vast. Er zit een dikkere ring bij het wiel maar ook daar is de speling niet helemaal mee weg.
Kan het zijn dat de dunne ring die normaal bij een 10sp cassette zit er ook nog bij moet om alles vast te kunnen zetten?
Update: ben er achter dat de dikke ring een Mavic ring is. Kan ik die ongestraft met een vulring van Shimano combineren?
Kan het zijn dat de dunne ring die normaal bij een 10sp cassette zit er ook nog bij moet om alles vast te kunnen zetten?
Update: ben er achter dat de dikke ring een Mavic ring is. Kan ik die ongestraft met een vulring van Shimano combineren?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC