Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hulp bij fiets (winkel) keuze aub

denisdem
Forum-lid

denisdem 18 mei 2011 00:39

Kunnen jullie me een beetje opweg helpen met de zoektocht naar een nieuwe fiets?

Ik fiets nu circa 3 jaar (vrij fanatiek). 1x per week recreanten wedstrijd, en 2x per week een trainingstochtje. Daarnaast af en toe een tocht of tripje (AGR toerversie, alpen, limburg, spanje etc).

Ik ben begonnen met een Target (soort huismerk van de fietsgigant.com volgens mij) met een Tiagra setje. Deze beviel prima als " startfietsje" . Onlangs mijn fiets voor een APK naar de fietsenmaker gebracht en deze melde me dat het circa 300,- zou kosten om hem weer top te krijgen (tandwielen, kabels, etc etc) Aangezien mijn eerste fiets 600,- kosten ben ik niet van plan dit te gaan doen.

Dan moet er dus een nieuwe komen, hierbij graag jullie hulp/expertise.

Ik ben 1,84 en weeg 70 kg. Ik had een budget van circa 1500,- in gedachten (is dit reeel) ik wil minimaal 3 jaar met de fiets doen en een stapje omhoog in trainingen/intensiteit etc.
Een upgrade is meer dan welkom. Carbon is dus fijn, maar welk setje ultegra? chorus centaur? 2x10?3x10 of 3x9...??

Waar moet ik op letten? en weten jullie nog goede opties/winkels?

Alvast bedankt!

denisdem
Forum-lid

denisdem 18 mei 2011 01:25

Ik heb ondertussen iets meer research gedaan.

Klopt de volgende analyse?

Set van: Ultegra,Centaur,of Chorus
ivm veel fietsen in de bergen 3x9 of 3x10 versnellingen.
Het liefst carbon indien de prijs dit toelaat. (veel fietsen hebben carbon voorvork en alu frame is dit een optie?)
Over de wielen/banden heb ik nog niet zo nagedacht

is dit dan een goede optie:
http://www.fietsgigant.com/fietsen/race ... -race.html

of toch die ik al eerder had (toeval)
http://www.fietsgigant.com/fietsen/race ... ral-1.html

Een andere keuze zou zijn " besparen" op de set en dan full carbon. Wat zouden jullie doen?

Nogmaals bedankt!

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 18 mei 2011 01:38

Jou zou nog even kunnen kijken naar een Cannondale caad 10. Is wel iets duurder 1799,- met ultrega of 1399,- met 105 maar dan heb je een erg goed alu frame.
Full carbon zal lastig worden binnen jou budget.

succes met je zoektocht.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

dario
Forum-lid

dario 18 mei 2011 13:05

Voor 1500 zal je niet gauw een fiets met Chorus vinden.
Carbon is heus geen must, en in die prijsklasse zou ik eerder alu overwegen.
Maar goede alu-fietsen met Ultegra vind je wel voor die prijs. Als je nog niet over de wielen hebt nagedacht: zeker eens doen, want dat maakt veel uit voor de rijkwaliteit! (liever een fiets met Veloce en goede wielen, dan eentje met Ultegra en - wat vaak voorkomt bij kant-en-klare fietsen - prutwielen à la Shimano WH 550 of zo...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

ace1978
Forum-lid

ace1978 18 mei 2011 13:13

Dario schreef:Voor 1500 zal je niet gauw een fiets met Chorus vinden.

En daarbij wil hij een triple en dus valt Chorus om die reden ook al af.

Ik zou voor dat bedrag een fiets met een goed alu frame, dito wielen en Ultegra-groep kopen. Ben je denk ik het beste mee geholpen, gezien de wensen!

dario
Forum-lid

dario 18 mei 2011 13:24

Da's waar ook, had ik nog niet aan gedacht.
Centaur heb je dan weer wèl in triple.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

denisdem
Forum-lid

denisdem 18 mei 2011 13:46

Oke, duidelijk.

Wat vinden jullie van de wielensetjes die onder de bovenstaande fietsen zitten?

Easton en Mavic Aksium.. Zijn dit de setjes die het verschil maken (positief)?

lenidentite
Forum-lid

Gebruikersavatar lenidentite 18 mei 2011 15:30

Zowel easton en mavic zijn niet de minsten. Al zijn het bij beide fietsen volgens mij wel een beetje de basic wielen van die merken.

Ook nog een goede optie:
Kijk anders eens bij roseversand. Kun je een alu voor 1500 euro goed afmonteren en keuze uit een berg wielen. Je ziet in de configurator meteen het juiste plaatje en bedrag.
Ik vind het persoonlijk niet de mooiste fietsen, maar ze doen het meer dan goed in de beoordelingen in fiets.
Doe een helm op, das beter voor je kop!
Of:
Mensen die geen helm op doen, hebben die blijkbaar ook niet nodig?!

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 18 mei 2011 15:34

L&IDentité schreef:Zowel easton en mavic zijn niet de minsten. Al zijn het bij beide fietsen volgens mij wel een beetje de basic wielen van die merken.

Ook nog een goede optie:
Kijk anders eens bij roseversand. Kun je een alu voor 1500 euro goed afmonteren en keuze uit een berg wielen. Je ziet in de configurator meteen het juiste plaatje en bedrag.
Ik vind het persoonlijk niet de mooiste fietsen, maar ze doen het meer dan goed in de beoordelingen in fiets.

Helemaal mee eens, goede fietsen voor een goede prijs.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

denisdem
Forum-lid

denisdem 19 mei 2011 20:39

Ik heb even gekeken op de site van Rose. Ziet er inderdaad goed uit.

Ik zou dan gaan voor de : ROSE PRO-SL 3000 triple a 1449. Zouden jullie nog iets anders "configureren? Banden, wielen? Ik wil nu ook niet op een paar tientjes kijken.. Als het echt een verbetering is..

Zouden jullie deze verkiezen boven de be-one's die hierboven staan?

Graag jullie advies

reinier10
Forum-lid

reinier10 19 mei 2011 20:52

Rijd nu 2 jaar op de red bull pro sl 3000, wat je kunt zien als het vorige model, en ben super tevreden. Ik heb de standaard (easton circuits toentertijd) wielen genomen. Volgens mij zijn deze prima.
Een andere optie zou de ultimate al van canyon zijn (www.canyon.com). Dan heb je alleen geen keuze in afmontage, wel de mogelijkheid tot een proefrit in Heerlen. (Rose zit in Bocholt, Dld).
Ik denk dat zowel rose als canyon een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben dan veel andere merken. Ze behoren in vergelijkende testen in elk geval regelmatig tot de winnaars/top.

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 20 mei 2011 23:04

Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Plaats reactie