Girodonne gered...
Eigenlijk is het belachelijk dat zo'n evenement "gered" moet worden. Maar als je dan het aantal reacties op deze post ziet is het wel begrijpelijk...
Als je als titel "Vos kan Girodonne rijden" had gebruikt zouden misschien meer mensen de moeite nemen om dit goede nieuws tot zich te nemen.
Als je als titel "Vos kan Girodonne rijden" had gebruikt zouden misschien meer mensen de moeite nemen om dit goede nieuws tot zich te nemen.
Campagnolo Ultra Dork
Tja, vrouwenkoersen he, schijnen niet interessant te zijn.Ernie C. schreef:Eigenlijk is het belachelijk dat zo'n evenement "gered" moet worden. Maar als je dan het aantal reacties op deze post ziet is het wel begrijpelijk...
Tja, ik vindt de Girodonne een prachtige koers, zonder die ploegencontrole die het mannenwielrennen zo kenmerkt. Het doet denken aan wat wielrennen voor de mannen ooit was, namelijk een mens tegen mens gevecht tussen renners die de sport als pure liefhebbers beoefenen; renners die na de koers gewoon weer achter een bureau aan het werk moeten om geld te verdienen. Ik moest er onlangs aan denken in een andere sport, toen schaatswereldkampioene sprint Heather Richardson verklaarde dat haar baas, 9 tot 17 baantje, in het publiek zat te kijken...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Yep, op Cancellariaanse wijze de laatste 25km solo, met Johansson, Olds en ik dacht Haussler in de achtervolging. Toch ook geen no-no's.ever schreef:Terwijl Le Samyn gisteren bij de vrouwen een spannender verloop had dan bij de mannen, en nog een Nederlandse winnares ook...
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Nog een opsteker voor het vrouwenwielrennen (van cyclingonline.nl):
BMC wil vrouwenteam lanceren
Women - BMC-eigenaar Andy Rihs bekijkt de mogelijkheid om naast de mannenploeg ook een vrouwenformatie op te starten. Hij voert daarom gesprekken met het eveneens Zwitserse Bigla UCI-vrouwenteam. Emma Pooley zou daar kopvrouw kunnen worden, maar er wordt ook al gekeken naar de Nederlandse markt.
Het vrouwenseizoen is koud begonnen of de eerste gesprekken over 2014 hebben al plaats. Eind april gaat Rihs om tafel met de mensen achter het Bigla-team om spijkers met koppen te slaan. Bij Bigla rijdt Emma Pooley en die voert al een jaar lang een campagne om meer mannenteams te interesseren in een satelietformatie voor vrouwen. Als Rihs ja zegt, zou dat een flinke kapitaalinjectie voor de ploeg betekenen en dat betekent een zoektocht naar meer toppers bij de vrouwen. Nederland zou één van de aandachtsgebieden zijn. Onder anderen de contracten van Loes Gunnewijk en Annemiek van Vleuten lopen aan het einde van dit jaar af.
BMC wil vrouwenteam lanceren
Women - BMC-eigenaar Andy Rihs bekijkt de mogelijkheid om naast de mannenploeg ook een vrouwenformatie op te starten. Hij voert daarom gesprekken met het eveneens Zwitserse Bigla UCI-vrouwenteam. Emma Pooley zou daar kopvrouw kunnen worden, maar er wordt ook al gekeken naar de Nederlandse markt.
Het vrouwenseizoen is koud begonnen of de eerste gesprekken over 2014 hebben al plaats. Eind april gaat Rihs om tafel met de mensen achter het Bigla-team om spijkers met koppen te slaan. Bij Bigla rijdt Emma Pooley en die voert al een jaar lang een campagne om meer mannenteams te interesseren in een satelietformatie voor vrouwen. Als Rihs ja zegt, zou dat een flinke kapitaalinjectie voor de ploeg betekenen en dat betekent een zoektocht naar meer toppers bij de vrouwen. Nederland zou één van de aandachtsgebieden zijn. Onder anderen de contracten van Loes Gunnewijk en Annemiek van Vleuten lopen aan het einde van dit jaar af.