Idd feestje voor de klimmers
Vuelta 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
Stuk boeiender dan een week lang een kopgroep op 8 min die 3km voor de finish wordt ingelopen voor een sprintfeestje....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
De editie van 2012 had ook veel aankomsten bergop en die was toen al prachtig om te zien. Contador, Valverde en Rodriguez streden er mooi om, ik ben benieuwd wat de editie van 2013 zal brengen 
-
elefantino
- Forum-lid
Sowieso vind ik het een goede tendens om de lengte van etappes terug te brengen. Wat mij betreft is een km of 150 lang zat, zeker als het vlak is. Ik herinner me de Tour in m'n jeugd (begin jaren '90) met etappes van tegen de 300 km. Waanzinnig eigenlijk. Lekker bewaren voor de klassiekers wat mij betreft.bve schreef:Ploegentijdrit, 11 aankomsten berg op, 38 km TT, 1 rit langer dan 200 km. Elke dag knallen dus!
Je kunt de etappes zo zwaar maken als je wil, de rit die vorig jaar over winst en verlies heeft beslist in de vuelta was wel een bergrit maar van middelmatige zwaarte.
Ik vind dat rondes beter wat menselijker blijven elf keer rodriquez tegen contador met 1 en 2 in willekeurige volgorde lijkt mij wat van het goede teveel.
En steeds dezelfde nationaliteiten vooraan is niet leuk, dat weten we van het veldrijden, nieuwaar?
Ik vind dat rondes beter wat menselijker blijven elf keer rodriquez tegen contador met 1 en 2 in willekeurige volgorde lijkt mij wat van het goede teveel.
En steeds dezelfde nationaliteiten vooraan is niet leuk, dat weten we van het veldrijden, nieuwaar?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

De nationaliteit kan me echt gestolen worden. Het veldrijden kan ik prima volgen (als Nederlander). Ik wil een leuke en eerlijke strijd zien, als dat 11x Contador tegen Rodriquez is, vind ik het prima. Hopelijk staan er wat meer toppers aan de start. Die 38 km tijdrijden gaan Rodriquez een pak tijd kosten op AC.
Etappe 13 lijkt mij interessant.... en dan met name Rat Penat (de enigste helling in Catalonië met klasse 1). Ik heb die onlangs ook beklommen en dat zijn hellingen tot 23%, en ik wil wel eens weten hoe hard de pro's naar boven stuiven. Ik heb het in ieder geval heel erg zwaar gehad toen (het was dan wel mijn eerste keer, en die is altijd het ergste).

http://www.esciclismo.com/especiales/vu ... etapas.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

De afdaling is echt super mooi, maar gevaarlijk door de bossen heen en slecht wegdek.

http://www.esciclismo.com/especiales/vu ... etapas.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

De afdaling is echt super mooi, maar gevaarlijk door de bossen heen en slecht wegdek.

- razenderoeland
- Forum-lid
elefantino schreef:Sowieso vind ik het een goede tendens om de lengte van etappes terug te brengen. Wat mij betreft is een km of 150 lang zat, zeker als het vlak is. Ik herinner me de Tour in m'n jeugd (begin jaren '90) met etappes van tegen de 300 km. Waanzinnig eigenlijk. Lekker bewaren voor de klassiekers wat mij betreft.bve schreef:Ploegentijdrit, 11 aankomsten berg op, 38 km TT, 1 rit langer dan 200 km. Elke dag knallen dus!
In mijn jeugd (begin 1900
Hoe sterk is de eenzame fietser...
- razenderoeland
- Forum-lid
+1daniel1975 schreef:Stuk boeiender dan een week lang een kopgroep op 8 min die 3km voor de finish wordt ingelopen voor een sprintfeestje....
De versie van 2012 was al buitengemeen boeiend. Ik verheug me zeer op de komende Vuelta. Hier kan de TDF een voorbeeld aan nemen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...