Welke draadloze fietscomputer werkt goed in achterwiel?
Mijn vriendin wil een fietscomputer die zowel in de Tacx als buiten goed werkt. Dus moet een sensor in het achterwiel hebben. Ik heb nog twee bedrade fietscomputers liggen, maar die draden zijn net te kort om mooi weg te werken. Eigenlijk als de draad lang genoeg is, dan is het nog geen gezicht. Dus moet een draadloze hebben. Alleen dat is dus ook niet zo makkelijk als het lijkt. Had nog mijn vorige Blackburn -nogwat- 30 liggen maar deze ziet de sensor gewoon niet als ie in het achterwiel zit. Afstand te groot waarschijnlijk. Had op mijn hoge frame af en toe al issues met verbinden in de voorvork. Alleen als ie bijna bij de velgrand zat deed ie het. Dus zomaar een draadloze bestellen is ook geen garantie voor een goed werkende achterwielcomputer. Mijn huidige Edge werkt perfect maar dit vindt ze veel te duur....
Iemand tips? Dank.
Iemand tips? Dank.
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT
Veel Cateye modellen hebben een sensor op het achterwiel.
-
- Forum-lid
Garmin Edge 200/500/800 series met de GSC10 sensor (snelheid/cadans) voor op de achterbrug. De GSC10 sensor werkt overigens ook met een Forerunner 910XT en de Forerunner 610 mocht je een van beide reeds bezitten.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
Ik heb de SIGMA BC 2209 STS MHR, en die werkt perfect met de sensor in het achterwiel.
Voor op de Tacx gebruik ik dezelfde fiets als voor buiten, ik verwissel gewoon snel van achterwiel en klaar.
Werkt perfect, de sensor staat zelfs bijna ter hoogte van de achteras.
Dus als je nog een achterwiel + cassette op overschot hebt liggen, kan je zelfs de buitenband wat sparen.
Het tweede magneetje heb ik van een stadsfiets gehaald.
Kheb er een half jaar geleden een goede 115,- EUR voor betaald. Naast een km-teller is het ook een cadans- en hartslagmeter.
Voor op de Tacx gebruik ik dezelfde fiets als voor buiten, ik verwissel gewoon snel van achterwiel en klaar.
Werkt perfect, de sensor staat zelfs bijna ter hoogte van de achteras.
Dus als je nog een achterwiel + cassette op overschot hebt liggen, kan je zelfs de buitenband wat sparen.
Het tweede magneetje heb ik van een stadsfiets gehaald.
Kheb er een half jaar geleden een goede 115,- EUR voor betaald. Naast een km-teller is het ook een cadans- en hartslagmeter.
De Edge 200 werkt toch niet met de GSC10? Zo'n sensor heb ik namelijk nog een ongebruikte van liggen....martijncervelo schreef:Garmin Edge 200/500/800 series met de GSC10 sensor (snelheid/cadans) voor op de achterbrug. De GSC10 sensor werkt overigens ook met een Forerunner 910XT en de Forerunner 610 mocht je een van beide reeds bezitten.
Anders is bovengenoemde Sigma misschien de beste optie. Cadans vind ik wel nuttig. Zat die hartslagmeter erbij of is die optioneel?
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT
-
- Forum-lid
Je hebt gelijk, gaat alleen op voor de Edge 500 en 800, excuses voor de verwarring.Iblauw schreef:De Edge 200 werkt toch niet met de GSC10? Zo'n sensor heb ik namelijk nog een ongebruikte van liggen....martijncervelo schreef:Garmin Edge 200/500/800 series met de GSC10 sensor (snelheid/cadans) voor op de achterbrug. De GSC10 sensor werkt overigens ook met een Forerunner 910XT en de Forerunner 610 mocht je een van beide reeds bezitten.
Anders is bovengenoemde Sigma misschien de beste optie. Cadans vind ik wel nuttig. Zat die hartslagmeter erbij of is die optioneel?
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
Hartslagmeter zit erbij. De snelheid- en cadanssensor zijn echter apart, eigenlijk is de snelheidssensor niet bedoeld voor het achterwiel. Ook even goed rondkijken qua prijs, vorige week kostte dat model 71€ bij Rose. De GSC10 heb ik wel interesse in, je mag me altijd een voorstel doen per pm.Iblauw schreef:De Edge 200 werkt toch niet met de GSC10? Zo'n sensor heb ik namelijk nog een ongebruikte van liggen....martijncervelo schreef:Garmin Edge 200/500/800 series met de GSC10 sensor (snelheid/cadans) voor op de achterbrug. De GSC10 sensor werkt overigens ook met een Forerunner 910XT en de Forerunner 610 mocht je een van beide reeds bezitten.

Al hetgeen ik vernoemde is in de prijs inbegrepen. Zo ook een hoogtemeter (geen stijgingspercentage), aan de hand van een drukmeting.Iblauw schreef: Anders is bovengenoemde Sigma misschien de beste optie. Cadans vind ik wel nuttig. Zat die hartslagmeter erbij of is die optioneel?
Hier had ik hem besteld: http://www.fietscomputerstore.be/produc ... s-mhr.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals je kan zien een belgische winkel, geen idee of ze ook in nederland leveren.
Super, bedankt... Ik ga eens naar die Sigma kijken. Of ik doe er wat geld bij en dan heeft ze een Edge 500.... Is mischien wel leuk als ze haar tracks enzo op Strava kan uploaden 
Hoewel dat ook wel weer met de iPhone kan....

Hoewel dat ook wel weer met de iPhone kan....
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT
Cube LTD Deore XT
-
- Forum-lid HC
In principe werken alle draadloze zenders welke werken volgens de laatste protocollen goed. Dit zijn b.v. de Polar w.i.n.d. en de algemenere ANT+ modellen (zoals de Garmin GSC10). De oudere en eenvoudigere versies werken op een andere frequentie en daarvan is het bereik gewoonweg niet groot genoeg. Op dit forum is al verschillende malen om de goedkoopste fietscomputer met ANT+ gevraagd, en naar mijn weten kwam dan de BBB als goedkoopste optie uit de bus. Maar dit weten andere waarschijnlijk beter, of gebruik even de zoekfunctie.
Klopt dat probleem heb ik ook. van alles geprobeerdwezenloze schreef:Mijn Sigma BC1609STS Cadence werkt niet goed met de sensor bij het achterwiel. De kadansmeter wel maar de snelheidsmeter niet, die moet op de voorvork om signaal te krijgen.