Welke binnenbandjes?
-
BeOneCyclist
- Forum-lid
Beste forumleden,
Ik heb een setje FFWD F6R besteld. Hoe hoe moeten de ventielen zijn? Ik gebruik de standaard ventielverlengers van FFWD. Zijn er binnenbandjes waarbij je geen ventielverlengers nodig hebt?
Mvg,
Beonecyclist
Ik heb een setje FFWD F6R besteld. Hoe hoe moeten de ventielen zijn? Ik gebruik de standaard ventielverlengers van FFWD. Zijn er binnenbandjes waarbij je geen ventielverlengers nodig hebt?
Mvg,
Beonecyclist
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ja, binnenbandjes met een ventiel van 80mm heb je dan nodig. Tip: Koop er met schroefdraad en ringetje, dan kun je ze vast zetten, en gaan de ventielen niet rammelen in je velg.
Bijv:
http://www.fietsbandonline.nl/schwalbe- ... ef=beslist" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijv:
http://www.fietsbandonline.nl/schwalbe- ... ef=beslist" onclick="window.open(this.href);return false;
-
scottpch
- Forum-lid HC
Ik gebruik binnenbanden met 80 mm ventielen voor m'n Cosmic Carbone SLR, zowel van Schwalbe als ook van Bontrager. Met een ventielverlenger zit je altijd te kloten bij een lekke band, je moet dan je band plakken. Dit is niet nodig wanneer je reservebandjes bij je hebt met de goede ventiellengte.
Ah, robbebopper is me net voor!
Je kunt ook een stukje tape om je ventiel draaien, dan gaan ze ook niet rammelen, zo'n schroefje ziet er niet zo esthetisch uit.
Ah, robbebopper is me net voor!
Je kunt ook een stukje tape om je ventiel draaien, dan gaan ze ook niet rammelen, zo'n schroefje ziet er niet zo esthetisch uit.
Da's voor het eerst dat ik hier op het forum een positief advies lees mbt ringetjes om het ventiel......robbebopper schreef:Ja, binnenbandjes met een ventiel van 80mm heb je dan nodig. Tip: Koop er met schroefdraad en ringetje, dan kun je ze vast zetten, en gaan de ventielen niet rammelen in je velg.
Bijv:
Ben ik er net aan gewend ze weg te gooien
-
BeOneCyclist
- Forum-lid
Ok super! Ik had bijna de verkeerde besteld.
- thestudent
- Forum-lid HC
Doe een stukje tape om het ventiel dan rammelen ze ook niet zo hard meer.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- boswielrenner
- Forum-lid
een dun krimpkousje om ventiel en even verhitten werkt ook goed tegen rammelen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Zoals ik al ieens eerder heb gemeld!
Hier een tip om rammelen van het ventiel te verminderen.Maar ook ziet er mooier uit als al die vlekkerige schroefdraad
Koop een 6 mm krimpkous deze is ongeveer 1 meter lang .bij een elektrozaak weten ze wel wat je moet hebben.
Knip ze op de lengte van je ventiel en schuif deze er over heen ,even warm maken met een aansteker en klaar is kees .
Zo kan je je reserve biba,s ook al voor behandelen.zoals eerder vermeld probeer eerst of het ventielgat groot genoeg is
Deze krimpkous zijn in verschillende kleuren te verkrijgen,

Hier een tip om rammelen van het ventiel te verminderen.Maar ook ziet er mooier uit als al die vlekkerige schroefdraad
Koop een 6 mm krimpkous deze is ongeveer 1 meter lang .bij een elektrozaak weten ze wel wat je moet hebben.
Knip ze op de lengte van je ventiel en schuif deze er over heen ,even warm maken met een aansteker en klaar is kees .
Zo kan je je reserve biba,s ook al voor behandelen.zoals eerder vermeld probeer eerst of het ventielgat groot genoeg is
Deze krimpkous zijn in verschillende kleuren te verkrijgen,

- robbebopper
- Forum-lid HC
Dat is inderdaad een elegante oplossing johoop!
Maar ik vind een simpel ringetje waarmee je het ventiel vast kunt zetten eigenlijk nog veel eleganter. Ik gebruik die oplossing trouwens alleen maar als er een probleem is met rammelende ventielen.
Maar ik vind een simpel ringetje waarmee je het ventiel vast kunt zetten eigenlijk nog veel eleganter. Ik gebruik die oplossing trouwens alleen maar als er een probleem is met rammelende ventielen.
+1robbebopper schreef:Dat is inderdaad een elegante oplossing johoop!
Wie kan me uitleggen wat nou eigenlijk het probleem is met het ringetje?