Licentie 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik wil volgend jaar weer voor de lol zomeravondwedstrijdjes gaan rijden. Daar heb je dus een licentie voor nodig volgens mij. Maar de site van de KNWU blinkt weer niet uit in helderheid.
Ik weet dat ik mij aan moet melden bij een vereniging, maar dan......?
- Wat is de meest simpele licentie? Sportklasse?
- Moet je voor die simpele licentie ook gekeurd worden?
- Je kunt niet zonder licentie gewoon inschrijven en meedoen?
Ik weet dat ik mij aan moet melden bij een vereniging, maar dan......?
- Wat is de meest simpele licentie? Sportklasse?
- Moet je voor die simpele licentie ook gekeurd worden?
- Je kunt niet zonder licentie gewoon inschrijven en meedoen?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat was voldoende in 2011, maar dat is het niet meer sinds dit jaar. Je hebt officieel een licentie nodig. Er zit geen kosten verschil tussen een Sportklasse en een Amateur licentie, dus dat maakt niets uit. Keuring is volgens mij bij iedere licentie verplicht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
"leuker kunnen we het niet maken....en ook niet makkelijker".
Beetje overdreven voor simpele clubkoersjes als je het mij vraagt. De oude daglicentie is er dus ook nite meer.
Beetje overdreven voor simpele clubkoersjes als je het mij vraagt. De oude daglicentie is er dus ook nite meer.
Volgens mij kun je volgend jaar nog steeds met een basislidmaatschap van de KNWU meedoen aan clubkoersjes. Althans bij het mountainbiken kun je volgend jaar nog gewoon meedoen met funklasse wedstrijden als je een basislidmaatschap hebt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, volgens mij ook. Op de site van Avanti:
"KNWU-licentie
WV Avanti meldt al haar leden aan bij de KNWU voor het basislidmaatschap. Hiermee kunnen de leden deelnemen aan de trainingen en clubwedstrijden. Leden die ook nationale (KNWU)-wedstrijden willen rijden moeten daarnaast zelf bij de KNWU een licentie aanvragen."
http://www.wvavanti.nl/?Informatie:Lid_ ... 2Fopzeggen" onclick="window.open(this.href);return false;
"KNWU-licentie
WV Avanti meldt al haar leden aan bij de KNWU voor het basislidmaatschap. Hiermee kunnen de leden deelnemen aan de trainingen en clubwedstrijden. Leden die ook nationale (KNWU)-wedstrijden willen rijden moeten daarnaast zelf bij de KNWU een licentie aanvragen."
http://www.wvavanti.nl/?Informatie:Lid_ ... 2Fopzeggen" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het ding is iets minder ver uitgekleed dan ik dacht, dit staat in de jaarlijkse besluiten van afgelopen jaar:
Nadat veel commotie is ontstaan is dit gerectificeerd en mag je ook interclub wedstrijden rijden met een basislidmaatschap. Het moet niet te duidelijk of eenvoudig in elkaar steken bij de KNWU.aan Categorie iV clubwedstrijden (= geen inter-clubwedstrijden) kan met het basislidmaatschap
worden deelgenomen. Voor zover nog niet aanwezig dient het basislidmaatschap via de
organisatie te worden verwerkt en zal door de KnWu worden afgegeven tegen een jaarlijks vast
te stellen tarief.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Volgens mij koop je voor 15 euro een basislidmaatschap. Als je lid ben van een vereniging kost het je niets, althans niet bij ons.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Nu snap ik dus ook eindelijk de discussie rondom de interclubwedstrijden. Ik organiseer zelf met wat clubs een voorrjaarscompetitie (de SIJC competitie). Was al bang dat er wat dingen gingen veranderen. Zoals ik het leeft blijft alles bij het oude? Je kan dus met een basis licentie meedoen?
zelfde vraag bij mij!
ik heb afgelopen maanden met mijn knwu basislidmaatschap de GOW competitie gereden in het veld. nu wil ik graag interclub gaan rijden in Oldenzaal.
nu heb ik daar een transponder voor nodig (mylaps). en is er inschrijfgeld. so far so good...
maar is dit nog voldoende voor 2013?
ik heb afgelopen maanden met mijn knwu basislidmaatschap de GOW competitie gereden in het veld. nu wil ik graag interclub gaan rijden in Oldenzaal.
nu heb ik daar een transponder voor nodig (mylaps). en is er inschrijfgeld. so far so good...
maar is dit nog voldoende voor 2013?
Racefietsblog.nl
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ja, ik kan hier gewoon interclub rijden.