Hopmans/Salden
Beste Fietsvrienden,
Ik woon in het noorden van Nederland. Wat ik hier mis is een fietsenzaak zoals Hopmans, Vos of Salden. Met de daarbij behorende service en prijzen.
Denken jullie dat zo'n zaak kans van slagen heeft in het centrum van de provincies Groningen/Friesland/Drenthe ?
(svp niet melden dat die zaken er al zijn want Belga, Klamer of Cycletrend zin toch echt van een andere orde)
Ik hoor graag van jullie
Ik woon in het noorden van Nederland. Wat ik hier mis is een fietsenzaak zoals Hopmans, Vos of Salden. Met de daarbij behorende service en prijzen.
Denken jullie dat zo'n zaak kans van slagen heeft in het centrum van de provincies Groningen/Friesland/Drenthe ?
(svp niet melden dat die zaken er al zijn want Belga, Klamer of Cycletrend zin toch echt van een andere orde)
Ik hoor graag van jullie
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Ik zou Vos niet wilen vergelijken met Hopmans of Salden. Vos is één grote schuur terwijl die andere 2 echt mooie fietsenwinkels zijn.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]
Wie heeft in het internettijdperk behoefte aan zoiets? Salden en Hopmans verzenden ook gewoon om nog maar te zwijgen van de Duitse winkels.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ben je wel eens bij Hopmans binnen geweest op een vrijdag avond of zaterdag?
Dan zal je zien dat er genoeg mensen behoefte aan hebben.
Maar vraag je dit met de gedachte om zelf iets te beginnen? Want zo iets kan je onmogelijk opstarten, tenzij je zelf heel heel erg veel gaat investeren.
Dan zal je zien dat er genoeg mensen behoefte aan hebben.
Maar vraag je dit met de gedachte om zelf iets te beginnen? Want zo iets kan je onmogelijk opstarten, tenzij je zelf heel heel erg veel gaat investeren.
mijn mening over je vraag is,
a te weinig bevolkt
b er wordt hier veel minder ( gemiddeld per inwoner) sportief gefietst(race+ mtb).
Door de mindere vraag durven winkeliers niet te investeren in grote(onverkoopbare)voorraden.Je zult het moeten doen met de kleinere speciaalzaken die toch behoorlijk goed zijn.
a te weinig bevolkt
b er wordt hier veel minder ( gemiddeld per inwoner) sportief gefietst(race+ mtb).
Door de mindere vraag durven winkeliers niet te investeren in grote(onverkoopbare)voorraden.Je zult het moeten doen met de kleinere speciaalzaken die toch behoorlijk goed zijn.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik heb een hekel aan shoppen, maar als ik bij zaken als Hopmans, Bikeworld (in Bocholt/Duitsland) en Salden rondloop, voel ik toch altijd iets van wat mijn vrouw in "de stad" voelt. Ik vind het zelf ook wel prettig om dingen te zien, te voelen, en eventueel te passen, voordat ik het koop.
Bepaalde spullen, zoals cassettes, kettingen, banden, e.d. koop ik ook altijd via het internet.
Bepaalde spullen, zoals cassettes, kettingen, banden, e.d. koop ik ook altijd via het internet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb dat vooral met onbekende kleding. Zou best eens een Raphabroek willen passen, en dan bij twijfel over de maat 2 verschillende om maar een voorbeeld te noemen.
Techniek gaat voor 95% online idd.
Techniek gaat voor 95% online idd.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Denk dat het heel moeilijk wordt. Je zit met de gevestigde orde (met name Belga of je het nu leuk vindt of niet) en de investering is enorm zoals al gezegd. Je moet tegelijk een clicks en bricks oplossing van de grond tillen in een markt die steeds moeilijker wordt en waarin m.i. alleen de echt groten en de kleine speciaalzaken zullen overleven. Daarnaast zie ik regionale betekenis steeds verder afnemen ten gunste van internet.
Ook is de potentie in het Noorden nu eenmaal een stuk kleiner dan in het westen. Ik zou m'n geld er niet op inzetten.
P.s. ik woon in het Noorden, maar werk in het Westen. Dat zegt denk ik ook al wat.
Ook is de potentie in het Noorden nu eenmaal een stuk kleiner dan in het westen. Ik zou m'n geld er niet op inzetten.
P.s. ik woon in het Noorden, maar werk in het Westen. Dat zegt denk ik ook al wat.
Goed mooi bedankt allemaal; kansloze actie dus ????
Maar wat nu als het gewoon een filiaal is van Salden/Hopmans ........ ??
Maar wat nu als het gewoon een filiaal is van Salden/Hopmans ........ ??
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Allez
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Stel ze het eens voor 
wel eens bij belga in Harkstede geweest?
prima zaak daar hoor dat volledig op de wielersport is gericht.
kijk er zit wel wat prijsverschil tussen belga en bijvoorbeeld vos.
maar wat heb je liever, bij belga worden geholpen door vakkundig personeel die er alles van af weten en zelf ook een zwak voor de wielersport hebben
of bij vos door een verkoper die net weet dat een fiets 2 wielen heeft en aangedreven wordt door een ketting?
maar om even terug te komen op je vraag, het zou heel mooi zijn als er een soort salden of hopmans in het noorden komt.
maar is het haalbaar in deze economische tijd?
laatst is er nog een fietsenwinkel met meerdere filialen in Groningen failiet gegaan
prima zaak daar hoor dat volledig op de wielersport is gericht.
kijk er zit wel wat prijsverschil tussen belga en bijvoorbeeld vos.
maar wat heb je liever, bij belga worden geholpen door vakkundig personeel die er alles van af weten en zelf ook een zwak voor de wielersport hebben
of bij vos door een verkoper die net weet dat een fiets 2 wielen heeft en aangedreven wordt door een ketting?
maar om even terug te komen op je vraag, het zou heel mooi zijn als er een soort salden of hopmans in het noorden komt.
maar is het haalbaar in deze economische tijd?
laatst is er nog een fietsenwinkel met meerdere filialen in Groningen failiet gegaan
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009